نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 22:11

کاهش ۶۵ درصدی تصادفات فوتی در ایلام

ایلام-فرمانده انتظامی استان ایلام از کاهش ۶۵ درصدی تصادفات فوتی در ایلام طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار دلاور القاصی مهر عصر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام اظهار کرد: پلیس ایلام طرح نوروزی خود را با شعار نوروزی متفاوت با پلیس مقتدر و حرفه‌ای از ۲۷ اسفند ماه تا روز ۱۴ فروردین به مرحله اجراءگذاشت که در این مدت موفق شد آمار کاهش ۶۵ درصدی تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی و کاهش ۳۰ درصدی تصادفات جرحی را به ثبت برساند.

وی با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی حجم ترددات خورویی نسبت به سال گذشته، اضافه کرد: استان ایلام میزبان کاروان‌های راهیان نور و حجم ۹۵ هزار زائر عتبات عالیات در روزهای ابتدایی سال جاری بود که خوشبختانه در این مدت اقدامات انتظامی و ترافیکی لازم جهت استقبال از این مهمانان نوروزی در استان صورت گرفت و الحمدالله هیچ گونه حادثه‌ای در این راستا نداشتیم.

وی در ادامه به اجرای طرح‌های انتظامی در برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر اشاره و تصریح کر: در این مدت علاوه بر جمع آوری معتادان متجاهر بیش از ۳۵۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

این مسئول انتظامی از اجرای برنامه‌های هدفمند جهت برخورد با قاچاقچیان کالا و ارز در جهت تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخلی خبر داد و گفت: در سالی که گذشت شاهد افزایش ۳۳۰ درصدی کشفیات کالای قاچاق بوده‌ایم.

سردار القاصی مهر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تمهیدات ویژه پلیس جهت ارائه خدمات مطلوب انتظامی و ترافیکی به شهروندان در ایام نوروز، گفت: افزایش گشت‌های انتظامی در محورهای مواصلاتی و نقاط حادثه خیز و در سطح معابر و استقرار در مکان‌های خرید با محوریت ایجاد رفاه و آسایش برای شهروندان و مسافران نوروزی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح‌هایی به منظور بازدید از صنوف در راستای رعایت شان و منزلت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۲ هزار طرح صنف و اتحادیه در استان مورد بازدید ماموران انتظامی قرار گرفته و تذکرات لازم جهت رعایت حریم این ماه به آنان داده شده است.

وی در پایان با اخطار به کسانی که حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کنند، گفت: در راستای مطالبات مردم انقلابی با کسانی که حجاب را رعایت نمی‌کنند در وهله اول اخطار و سپس در مراحل بعدی با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1138873

مهمترین اخبار ایران و جهان: