نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 13:38

استان فارسی‎‌ها به شکرانه یک ماه بندگی خدا، نماز عید سعید فطر اقامه کردند/ طنین دعای «اللهم اهل الکبریا» در جای جای فارس+ فیلم

امروز همزمان با عید سعید فطر ۷۶ نقطه از استان فارس میزبان نمازگرانی بود که یکماه سر بر آستان دوست نهاده و با به جا آوردن رسم بندگی، نماز عید سعید فطر اقامه کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ماه مغفرت و سرسپردگی به آستان دوست، ماه دل بریدن و استغفار به درگاه ایزد لایزال پایان یافت و امروز با شروع ماه شوال، نمازگزاران سراسر استان فارس در صفوف منظم به اقامه نماز عید سعید فطر ایستادند و به شکرانه یک ماه بندگی و عبودیت به درگاه خداوند، دعای دلنشین«اللهم اهل الکبریا» را زمزمه کردند تا به پاس روزه داری و به حرمت ماه نزول قرآن، خداوند به زندگیشان برکت عطا کند.

 امروز مردم خداجوی استان فارس ،از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب نماز عید سعید فطر را به امامت امامان جمعه شهرشان اقامه کردند.

حرم مطهر شاهچراغ (ع) میعادگاه عاشقان فطر

شیراز- در شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام  نماز عید فطر از ساعت ۷:۳۰ در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) به امامت آیت الله دژگام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز اقامه شد و در این آیین معنوی نماز گزاران و روزه داران شیرازی به شکرانه یک ماه عبودیت و بندگی، نماز عید سعید فطر اقامه کردند.

تجلی همدلی و بندگی نمازگزاران اقلیدی

اقلید - در شمالی‌ترین نقطه از استان فارس نیز ساعت ۷ صبح نماز عید سعید فطر  با حضور جمع کثیری از مردم خداجوی اقلید به زیبایی هر چه تمام‌تر در میدان استاندارد این شهر اقامه شد.

امام جمعه اقلید، در خطبه‌های این نماز عبادی و معنوی اظهار داشت: عید سعید فطر نماد وحدت مسلمانان است که مردم با شکرگزاری از درگاه خداوند به مستحکم شدن قلب‌ها، بندگی خداوند را جشن می‌گیرند.

وی روزه‌داری را تمرین صبر دانست و بر ضرورت پرداخت زکات اموال و همچنین حمایت از فقرا، تاکید کرد.

خطیب نماز عید سعید فطر اقلید درادامه لازمه ایستادگی در برابر هجوم فرهنگی و جنگ ذهنی دشمن  را مقاومت، جهاد تبیین و شبهه‎‌زدایی عنوان کرد و گفت: انجام واجبات و بایدها، کنار گذاشتن بدی‌ها و نبایدها و تلاش برای کسب ارزش‌های اخلاقی مایه رستگاری و رشد و رویش است.

وی به مسائل شهرستان اقلید نیز گریزی زد و تاکید کرد:  حمایت از تولید، تقویت کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و واحدهای صنعتی تولیدی که با کمتر از نصف ظرفیت کار می کنند، لازم است.

امام جمعه اقلید با تصریح اینکه راه اندازی کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی که زیرساخت‌های آن آماده شده، باید تسریع شود، ابراز کرد:هم مردم هم مسئولان باید برای خدا، به دنبال تحقق دین خدا و رعایت قانون و برون رفت از مشکلات باشند.

 «اللهم اهل الکبریا و العظمه» در ارسنجان طنین انداز شد

ارسنجان-  در ارسنجان نیز، نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام حسنعلی بهرامی در مصلی نماز جمعه این شهرستان با حضور نمازگران ارسنجانی از ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح با شکوه هر چه تمام تر برگزار شد.

در این آیین عبادی و معنوی، ارسنجانی‌ها با تکرار دعای «اللهم اهل الکبریا و العظمه» دستانشان را برای استجابت حاجات نهانی خود به سوی پروردگار دراز کردند.

خطیب نماز عید سعید فطر در ارسنجان نیز تاکید کرد: حضور با شکوه مردم در پایان ضیافت الهی و نماز عید سعید فطر ضمن به تصویر کشیدن انسجام، همدلی و اتحاد مسلمین، روحیه امید و اقتدار را در جامعه احیا می‌کند.

حجت الاسلام بهرامی افزود: عید فطر روز زایش دوباره انسان و فصل تازه شکفتن ایمان در جان‌های پاک و بیدار است که پس از گذشت ماه مبارک رمضان در نخستین روز ماه شوال روزه داران  اجر و پاداش خود را تنها در قرب الهی جستجو می کنند.

خطیب نماز عید سعید فطر در ارسنجان یادآور شد: عید فطر روزی است که انسان به فطرت پاک خود باز می‏‌گردد و به شکرانه این نعمت بزرگ و بی کران، به ستایش باری تعالی پرداخته و زنگار گناه را از آئینه روشن قلب و جان می‌زداید .

وی در خطبه دوم نیز از همه دلسوزان پیشرفت علمی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی شهرستان خواست  تا با پرهیز از اختلافات و با وحدت و همدلی تمام توان و سرمایه خود را جهت پیشرفت و حل مشکلات اصلی از جمله اشتغال پایدار و ... باشند.

برپایی نماز عید سعید فطر زرین دشتی‌ها به شکرانه یکماه بندگی

زرین دشت - مردم روزه‌دار شهرستان زرین دشت در جنوب شرق استان فارس نیز همپای سایر نقاط استان فارس و به شکرانه یک ماه روزه داری و بندگی به درگاه ایزد متعال، نماز عید سعید فطر را در ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح به امامت حجت الاسلام غلامرضا دروندپور در مجموعه ورزشی زمین چمن ۲۲ بهمن شهر حاجی آباد اقامه کردند.

خطیب نماز عید سعید فطر، در زرین دشت با تاکید به اینکه قرآن کریم همه ما را به اتحاد و همدلی دعوت کرده است، اظهارداشت:  یکی از راههای مهم برای دستیابی به رشد و پیشرفت اتحاد و همدلی است.

وی با بیان اینکه اختلاف و تفرقه همیشه موجب عقب افتادگی بوده وهست، متذکر شد: اختلاف سلیقه در همه مسائل خصوصا اختلاف سلائق در مسائل سیاسی نباید موجب تفرقه و جدایی  شود، چرا که همه ما باید زیر پرچم انقلاب مانند یک برادر دور هم جمع شویم.

حجت السلام دروند پور عنوان کرد: یکی از مبانی مهم انقلاب تاکید بر نقش مردم است و در نظام اسلامی مردم سرمایه های واقعی به شمار می روند.

خطیب نماز عید سعید فطر شهرستان زرین دشت تاکید کرد: این سرمایه زمان، اثر مثبت در جهت پیشبرد اهداف انقلاب را می‌‌تواند از خود بجای بگذارد که همگان در زیر چتر اتحاد و همدلی و همبستگی قرار بگیرند.

چه باحجاب چه بی حجاب همه دختران انقلاب‌اند

وی گفت: لذا می‌بینیم که دشمن تماماً به دنبال دو قطبی کردن جامعه است و تلاش دارد قشر با حجاب را در مقابل بدحجاب قرار دهد، در حالی که همه دختران چه با حجاب و چه کم حجاب فرزندان این انقلاب و برای ما ارزشمند هستند.

حجت الاسلام دروندپورافزود: دشمن به دنبال این است که حواس ما را از مسائل حساس پرت نماید، اما نمی داند که ما همه باهم برادریم و برای این انقلاب دل می‌سوزانیم.

مسجد امام حسین(ع) وعده‌گاه نمازگران قیروکارزینی

قیروکارزین - در شهرستان قیر و کارزین نیز مردم روزه دار این شهرستان پس از یکماه عبودیت و بندگی نماز عید سعید فطر را به امامت حجت الاسلام محمدرضا صداقت اقامه کردند.

خطیب نماز عید سعید فطر شهرستان قیر و کارزین  نیز در این آیین  معنوی گفت: یکی از زوایای درک فلسفه عید فطر، درک معنای واژگان عید فطر است.

وی افزود: عید به معنای بازگشت و فطر به معنای فطرت است، بنابراین عید فطر به معنای بازگشتن به فطرت است.

حجت الاسلام صداقت بیان کرد: به برکت عید فطر، خداوند گناهان انسانی که روزه داری کرده و مطیع پروردگار بوده است را می‌بخشد، زیرا انسان روزه دار در این ماه عملا به فطرت پاک خویش باز می‌گردد و مثل اینکه از نو متولد و به همان فطرت پاک اولیه خود بازگشته است.

امام جمعه قیر و کارزین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید سعید فطر این شهرستان با اشاره مسائل شهرستانی بیان داشت: برای پیشرفت و آبادانی شهرستان نوپای قیرو کارزین هم مسئولین و هم مردم عزیر باید پای کار بیایند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان قیروکارزین عقب ماندگی و نیازمندیهای زیادی دارد، تاکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام "مهار تورم و رشد تولید" امروز شاهد هستیم که شهرستان قیروکارزین با توجه به عدم توسعه یافتگی، نیازمند ورود سرمایه گذاران برای عمران و آبادانی است.

حجت الاسلام صداقت، بر لزوم سرمایه‌گذاری مردم در بنگاههای تولیدی و صنایع تبدیلی و فرآوری تاکید کرد و گفت: بحمدالله محصولات مختلف زراعی و باغی متنوعی در این شهرستان تولید می‌شود که میطلبد  افرادی که سرمایه ای دارند، اولویت سرمایه گذاریشان در شهرستان خودشان باشد.

وی همچنین خطاب به مسئولان شهرستان قیروکارزین تاکید کرد: مسئولان هم باید زیر ساخت‌ها و مقدمات و تسهیلات لازم را برای رونق و رشد تولید فراهم و مشوق های لازم برای سرمایه گذاری قرار داده و با  دعوت از سرمایه گذاران خارج از شهرستان زمینه سرمایه گذاری و رونق تولید را فراهم کنند.

نماز عید فطر در داراب اقامه شد

داراب - همزمان با خجسته عید سعید فطر، مردم استان داراب نیز به شکرانه‌ یک ماه روزه‌داری و عبادت در پیشگاه خداوند متعال به نماز ایستادند.

نماز عید سعید فطر صبح امروز (شنبه ۲ اردیبهشت) همزمان در سراسر کشور با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولین داراب به امامت حجت الاسلام محمدرضا خسروی امام جمعه داراب در مجموعه ورزشی  این شهر اقامه شد.

 اقشار مختلف این شهرستان نیز در یک جوشش پرشور و مؤمنانه، به پاس شکرگزاری یک ماه بندگی خالصانه به درگاه ایزدمنان با شکوهی وصف‌ناپذیر به صف نماز ایستادند.

تجلی بندگی در خرمبید

صفاشهر- مردم مومن و خداجوی شهر صفاشهر مرکز شهرستان خرمبید در شمال استان فارس نیز امروز با اقامه نماز عید سعید فطر به امامت حجت الاسلام عادل حاجی پور امام جمعه این شهر، رسم بندگی خود را به جا آورند.

نماز عید سعید فطر که امروز در دو نقطه شهرستان خرمبید برگزار شد، نمازگزارن در صفوف منظم تصویری زیبا از بندگی خود را به درگاه الهی به نمایش گذاشتند. 

در این آیین معنوی حجت الاسلام حاجی‌پور اظهار کرد: یکی از درس های ماه مبارک رمضان در کنار درس انفاق و ایثار و همدلی این بود که انسان مومن می‌تواند بر همه دعوت های شیطانی غلبه پیدا کرده و با کوبیدن‌بر دهان شیطان، زنجیر های نفس را پاره کرده، از اسارت تن آزاد و به آسمان ملک و ملکوت راه یابد.

وی ضمن تقدیر ویژه هم از مادران و همسران صفاشهری افزود: در ماه مبارک رمضان مثل همیشه کسانی که بیشترین زحمت را تحمل و از خود ایثار مهرورزی به خرج می دهند مادران عزیز و همسران خانواده ها هستند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس بیان داشت: فرشته‌های زمینی خدا، آن‌هایی هستند که در ماه مبارک رمضان هم امورات روزمره منزل را مدیریت و کانون گرم خانواده‌ها را پر شورتر از همیشه نگه داشته و در ساعات استراحت دیگران در افطار و سحر به هنرنمایی و زمینه سازی برای میزبانی مهمانان خدا در خانه مجاهدت می کردند.

وی گفت: به سهم خودم از این فرشته های زمینی تقدیر  و توصیه میکنم که همه ما هم این مجاهدت ارزشمند را قدر بدانیم.

اقامه نماز عید فطر در مرودشت

مرودشت - نماز عید سعید فطر با حضور مردم مومن و انقلابی مرودشت به امامت حجت‌الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت برگزار شد و مردم خداجوی این شهر نیز با ذکر "اللهم اهل الکبریا" بار دیگر سر بر آستان حضرت دوست بلند کردند.

امام جمعه مرودشت در ادامه ضمن حمایت از طرح عفاف و حجاب از مجموعه پرتلاش فراجا و در رأس آن سردار رادان بابت پشتیبانی از این طرح تشکر نمود.

آقایی ضمن تبریک عید فطر، تزکیه نفس را عامل رستگاری مومنان قلمداد نمود؛ آقائی‌ با بیان اینکه بانوی ایرانی خاری در چشم دشمنان اسلام است، بیان کرد: دشمنان نظام می دانند که ایران اسلامی طلایه دار اهمیت به جایگاه بانوان در دنیا هست به دنبال تضعیف جایگاه زن در جامعه می باشند و اضمحلال کشور را در تضعیف کردن خانواده و زن می بینند لذا مردم باید در این زمینه هوشیار باشند تا خدای نکرده بانوان عفیف و پاکدامن آسیبی نبینند.

خطیب نماز جمعه مرودشت در ادامه سالروز تشکیل فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر شجره طیبه و نهاد مقدس سپاه پاسداران را تبریک گفت.

 آقائی‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مظهر اقتدار و الگوی عزت، خودباوری ، خود آگاهی، خودکفایی و اعتماد به نفس ملت ایران توصیف کرد.

امام جمعه مرودشت افزود: مادامی که داعش برای حمله به کشور ما نقشه می‌کشید همین سربازان جان بر کف سپاه و بسیج دشمن را در خوابگاه خود زمین‌گیر کردند و اجازه عرض اندام به دشمنان نظام ندادند

آقائی‌ در ادامه به برخی ویژگی‌های شهرستان مرودشت به عنوان دومین شهر بزرگ استان فارس اشاره نمود و گفت: متاسفانه به خاطر رشد و توسعه سریع شهر، این شهرستان دارای عقب ماندگی‌های زیادی شده است لذا مسئولان این شهرستان باید علاوه بر وظایف ذاتی خود، بصورت جهادی و شبانه روزی فراتر از وظیفه قانونی خود در جهت کمک به توسعه و جبران عقب ماندگی‌ها و رفع مشکلات موجود، درشهرستان حاضر و پای کار باشند.

گزارش از: آمنه سپهر

پایان پیام/ ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1164373

مهمترین اخبار ایران و جهان: