نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 13:12

پروژه آبرسانی به روستای توچال الموت غربی اجرایی شد

قزوین- فرماندار قزوین گفت: با توجه به تاکید دولت بر بهره مندی تمامی تمامی مناطق محروم از خدمات، پروژه آبرسانی به روستای توچال الموت غربی پس از ۴ سال اجرایی شد.

عباس کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای پروژه آبرسانی به روستای توچال الموت غربی پس از چهار سال اظهار کرد: آبرسانی به روستاها یکی از برنامه‌های جدی دولت سیزدهم بوده است و بر همین مبنا طرح‌های از پیش باقی مانده نیز در اولویت اقدام قرار گرفته‌اند.

فرماندار شهرستان قزوین ادامه داد: علاوه بر رفع مشکل آبرسانی به روستای توچال در سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی در سطح شهرستان قزوین در حوزه آب و فاضلاب و نیز آب منطقه‌ای روی داده است که از آن جمله باید به توسعه ۹۴۷ هزار و ۲۴۶ متری خطوط انتقال آب جدید اشاره کرد.

این مسئول گفت: در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار متر توسعه در شبکه توزیع آب در سطح شهرستان قزوین شاهد بوده‌ایم و علاوه بر آن اصلاح ۱۰۵ هزار و ٩٢۵ متری شبکه‌های توزیع آب و اصلاح ١٣هزار و ٧٩۶ متری خطوط انتقال آب موجود اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به این موضوع که مجتمع‌های آبرسانی برای بهره مندی روستاها از نعمت آب از اهمیت هستند بیان کرد: در سال گذشته سه مجتمع آبرسانی در شهرستان قزوین اجرا شد که موجب بهره مندی ۷۰ روستا از نعمت آب گردید.

کاظمی تبیین کرد: حفر ۵ حلقه چاه آب آشامیدنی، تجهیز ۶ حلقه چاه، ساخت ٣هزار و ۹۱۵ متر مکعب مخازن از دیگر خدمات در حوزه آب بوده است.

فرماندار قزوین گفت: حفظ حقوق بیت المال در زمینه آب نیز مورد توجه ما بوده است و به همین منظور تعیین ۶۷ مورد بستر و حریم رودخانه و انسداد ۱۱۰ حلقه چاه‌های غیرمجاز در محدوده شهرستان قزوین اتفاق افتاده است.

این مسئول در خاتمه عنوان کرد: نصب ۱۸۵ دستگاه تجهیزات هوشمند پایش مصرف آب، تعیین حریم ۶۰ درصد منابع آب سطحی و آزاد سازی بستر رودخانه در طول ۲۲ کیلومتر و مساحت آن زده هزار متر مربع از دیگر خدمات فرمانداری شهرستان قزوین در سال ۱۴۰۱ بوده است

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126929

مهمترین اخبار ایران و جهان: