نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 09:54

اهدای خون بیش از ۱۲۰۰ کرمانشاهی در تعطیلات نوروزی

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون کرمانشاه از اهدای خون بیش از یک هزار و ۲۰۰ کرمانشاهی در تعطیلات نوروزی خبر داد.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت ذخایر خونی استان، اظهار کرد: امسال با توجه به تداخل ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان با این حال از ابتدای سال جدید تا ۱۳ فروردین ماه بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مراجعه به مراکز انتقال خون صورت گرفته است.

وی افزود: از مجموع مراجعه کنندگان برای اهدای خون در ۲ هفته ابتدایی سال که بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از آنها موفق به اهدا خون و پلاکت شدند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه ذخایر خونی استان در حال حاضر در حد مطلوب و قابل قبول است، تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شد در بازه زمانی تعطیلات ابتدای سال قطعاً به دلیل مسافرت‌ها و روزه دار بودن مردم مراجعه کنندگان کاهش یابد سعی کردیم در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ خون مورد نیاز را برای ایام تعطیلات که شاهد کاهش اهدا کنندگان هستیم تأمین شود.

میرزاده ادامه داد: به دلیل تدابیر اندیشیده شده برای تأمین خون مورد نیاز در ایام تعطیلات خوشبختانه با کمبود تأمین خون مواجه نبوده و نیاز مراکز درمانی به خون به صورت ۱۰۰ درصدی پاسخ داده شد.

وی با تاکید به اینکه نیاز به خون و ذخیره مناسب از آن یک نیاز همیشگی و مستمر است، گفت: یکی از فرآورده‌های حیاتی مورد نیاز مراکز درمانی پلاکت است که عمر آنها تنها سه روز از و در صورتی که ۲ روز اهدا کننده نداشته باشیم در روز سوم دچار مشکل جدی خواهیم بود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه عنوان کرد: به منظور رفاه حال روزه داران در ایام غیر تعطیل در ساختمان مرکزی از ساعت هشت صبح تا ۲۲:۳۰ پذیرش داشته و در شب‌های قدر نیز تا ساعت ۲۳:۳۰ پذیرش صورت می‌گیرد.

میرزاده ادامه داد: در روزهای جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳:۳۰ در ساختمان مرکزی پذیرش داشته و روز شهادت امام علی (ع) که روز جمعه خواهد بود از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۸:۳۰ پذیرش صورت می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به چند توصیه به روزه دارانی که قصد اهدای خون دارند، متذکر شد: اهدا خون جز مبطلات روزه نیست و افراد روزه‌داری که قصد شرکت در این امر خیر را دارند بهتر است که در ساعات اولیه روز را برای اهدا خون انتخاب کنند، حتماً سحری خورده باشند، در افطار شب گذشته و افطار پیش رو برای جبران خون اهدا شده مایعات کافی مصرف کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1128573

مهمترین اخبار ایران و جهان: