نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 15:39

افکار و اندیشه های شهید مطهری مورد توجه جدی قرار گیرد

زنجان-امام جمعه زنجان گفت: ترویج و تبیین افکار و اندیشه های استاد شهید مرتضی مطهری در جامعه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه زنجان با بیان در زمان حاضر خط مقدم مبارزه با آمریکا کار، تلاش و تولید است و کسانی که در این سنگر، زحمت می‌کشند در خاکریز خط اول مبارزه با استکبار جهانی قرار دارند، گفت: بنیان‌گذار کبیر انقلاب در بحبوحه انقلاب، تعابیر فوق‌العاده‌ای در رابطه با مسائل کار و کارگر داشتند که دشمن را خلع سلاح کرد.

وی با بیان اینکه هر فردی برای امرار معاش و معیشت زندگی خود تلاش کند همانند کسی است که در راه دین، جهاد می کند، افزود: همه به نحوی در عرصه های مختلف مشغول به کار هستند و در این میان کارگران قشر زحمتکش جامعه محسوب می شوند.

امام جمعه زنجان گفت: بیل دست کارگر، داس دست کشاورز، پنس دست جراح و قلم دست نویسنده، مانند شمشیر مجاهد است.

خاتمی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای ارج نهادن به مقام کارگر، افزود: ایشان تکریم و احترام کار و کارگر را یک ضرورت عنوان داشتند و فرمودند: برای داشتن یک اقتصاد پیشرفته، مستقل و رونق اقتصادی، باید به قشر کارگر اهمیت فراوان داد.

امام‌جمعه زنجان در ادامه ضمن تبریک هفته معلم به این قشر دلسوز و خدمت‌گذار، گفت: نسل جوان از اندیشه و آثار شهید والامقام مطهری در زندگی و تک‌تک لحظات خود بهره جویند که این فکر، اندیشه روشن و آگاه، راه و راهکار درست را به ما نشان داده است.

خاتمی در ادامه با اشاره به ۸ شوال سالروز جنایت بزرگ تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، ابراز کرد: این قبرستان را بار اول پیروان وهابیت با کمک و حمایت آل سعود تخریب کردند و یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام را رقم زدند.

خاتمی با اشاره به روز ملی خلیج فارس و روز شوراها، در رابطه با حضور مردم در نماز عید فطر، گفت: امسال نماز عید سعید فطر با شکوه بیشتری برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173929

مهمترین اخبار ایران و جهان: