نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 16:21

مدیران از جایگاه خود برای خدمت صادقانه به مردم تلاش کنند

ساوه -امام جمعه ساوه گفت: مدیران از جایگاه خود برای خدمت صادقانه به مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی ظهر جمعه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ساوه با اشاره به روز کار و کارگر گفت: بقای تمام ملت‌ها و تکامل مادی و معنوی انسان‌ها، همیشه در پرتو کار و کوشش است، زیرا همه می‌دانیم که بشر در هر زمانی بواسطه کار و فعالیت نیازمندی‌های خود را تأمین کرده و به زندگی خود نشاط بخشیده است.

وی افزود: اکثر بدبختی‌های مادی و معنوی جامعه و تمام ذلت‌ها، فقرها، محرومیت‌ها و مفاسد فردی و اجتماعی مردم به‌واسطه بیکاری و تنبلی و هوسرانی است. چنان‌که بیشتر تجاوزات به مال، جان و نوامیس جامعه و افتادن در دامن ستمگران و گرفتاری به اعتیادهای خطرناک و آلودگی به زشتی‌ها و گناهان در اثر سستی و بیکاری و تن‏پروری بوده است.

امام جمعه ساوه تصریح کرد: ارزش و اهمیت واقعی که اسلام ۱۴ قرن پیش با عناوین مختلف و بیانات گوناگون برای کار و کارگر بیان کرده هنوز بشر به آن پی نبرده است.

وی‬ ادامه‬ داد: پست‌هایی در دست مدیران است باید فرصتی برای خدمت عبادت‏گونه قرار بدهند برخی عناصری که با اقبال مردم به جایگاه رسیده‌اند هم‏چنان پای سفره انقلاب دغدغه گسترش فرهنگ بیگانه و سبک زندگی شاهانه و اشرافی‏گری را داشته و در تکاپوی رونق بازار بیگانگان هستند.

رحیمی با اشاره به ضرورت محرومیت زدایی گفت: پس از ۳۸ سال، مناطق محرومی در این کشور وجود دارد که ضروری است توجه ویژه به محرومین داشته باشند.

امام جمعه ساوه به ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این شوراهایی که در قانون اساسی پیش بینی شده، اگر به شکل درست و خوب تحقق پیدا کند بسیار فرآورده مفید و شیرینی برای کشور و ملت خواهد داشت، البته شرطش این است که این قانون خوب اجرا شود. مجموعه می‌تواند همفکری و قانون بگذارد و مصوبه‌ای را تصویب کنند و به دست یک مدیر اجرایی بدهند و خود نیز بر اجرا نظارت کنند.

وی افزود: از آنجا که شوراها از مظاهر مشارکت مردمی و برای تسهیل امور مردم است اعضا ارتباط دائمی خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشکلات آنان را وظیفه مستمر خود بدانند و دسترسی مردم را به خود آسان کنند. و در آبادی شهر و روستا، فرهنگ اسلامی را فراموش نکنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174029

مهمترین اخبار ایران و جهان: