نیوز سیتی!
28 فروردین 1402 - 22:08

تقابل جت‌های انگلیس و آلمان با هواپیماهای روسی بر فراز خلیج فنلاند

رسانه‌های انگلیسی از تقابل جنگنده‌های انگلیسی و آلمانی با سه فروند هواپیمای نظامی روسیه بر فراز «خلیج فنلاند» خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های انگلیسی روز دوشنبه از تقابل جنگنده‌های انگلیسی و آلمانی سه فروند هواپیمای نظامی روسیه خبر دادند.

روزنامه «دیلی میل»  مدعی شد که جنگنده‌های «تایفون» نیروی هوایی انگلیس روز جمعه یک هواپیمای تجسسی و  ۲ فروند جنگنده روسیه در آستانه ورود به حریم هوایی ناتو بر فراز دریای بالتیک رهگیری کردند. در این ماموریت، جنگنده‌های انگلیسی با کمک جت‌های نیروی هوایی آلمان مستقر در استونی بر فراز «خلیج فنلاند» به مقابله به هواپیماهای روسی برآمدند. نوع هواپیماهای روسی «ایلوشین-20 » ویژه جمع آوری اطلاعات و دو فروند «سوخو-۲۷» بود.

این رویداد در حال رخ داده که جنگنده‌های روسی همواره با رعایت معیارهای بین‌المللی بر فراز حریم هوایی منطقه ماموریت گشتی انجام می‌دهند و این جنگنده‌های ناتو هستند که معمولا قوانین بین‌المللی هوانوردی را رعایت نمی‌کنند.

 به نوشته دیلی میل، در بیانیه  نیروی هوایی انگلیس آمده است که اهمیت رهگیری این هواپیماها تعهد به دفاع از حریم هوایی ناتو را با کمک متحدان نشان می‌دهد. این پنجمین بار است که جنگنده‌های انگلیسی و آلمانی در شش هفته گذشته با هواپیماهای نظامی روسی نزدیک حریم هوایی ناتو مقابله می‌کنند.

در ماه‌های گذشته حریم هوایی آبهای دریاهای بالتیک و سیاه بارها صحنه پروازهای خلاف قاعده هواپیماهای جاسوسی و نظامی اعضای ناتو نظیر انگلیس، آمریکا، آلمان و نروژ بوده است.

ائتلاف ناتو برای رصد فعالیت نیروی هوایی و زمینی روسیه  چندین هواپیمای «آواکس» در رومانی به تازگی مستقر کرده است.  این هواپیما‌ها در پایگاه هوایی رومانی در فرودگاه بین‌المللی «هنری کونادا» در بخارست مستقر هستند. «اوآنا لانژسکو» سخنگوی ناتو گفت: «از آنجایی که جنگ روسیه در اوکراین همچنان صلح و امنیت اروپا را تهدید می‌کند، نباید در عزم ناتو برای حفاظت و دفاع از هر وجب از خاک متحدان تردید داشت.»

این هواپیما‌ها اغلب در امتداد مرز شرقی رومانی پرواز می‌کنند و وضعیت را بر فراز حریم هوایی روسیه، اوکراین و بلاروس زیر نظر دارند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1156273

مهمترین اخبار ایران و جهان: