نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 22:08

توقیف 2 هزار خودروی حادثه‌ساز در جاده‌های اصفهان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تأکید بر برخورد قاطع با تخلفات حادثه‌ساز از توقیف 2 هزار و 63 دستگاه خودروی حادثه‌ساز در جاده‌های استان از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز خبر داد.

 اصغر زارع رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا به امروز مجموعاً ۲ هزار و ۶۹ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در جاده‌های استان متوقف شدند.

وی افزود: از مجموع خودروهای توقیفی هزار و ۲۴۲ دستگاه خودرو به صورت ساعتی متوقف شده و ۸۲۶ دستگاه خودرو نیز که دارای ۲ تخلف همزمان یعنی سرعت و سقت غیرمجاز بودند به پارکینگ منتقل شدند.

زارع بیان کرد: محور کاشان- اصفهان و نطنز به اصفهان بیشترین محورهایی بودند که تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت و سبقت غیرمجاز در آن‌ها ثبت رسیدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در طرح نوروزی امسال طرح ابتکاری توقف و حرکت در محورهای شرقی استان اصفهان که بیشتر این محورها کویری هستند و رانندگان در آن‌ها دچار خستگی و خواب آلودگی می‌شوند، اجرا شد که تأثیر زیادی در کاهش تصادفات و واژگونی خودرو در این محورها داشت.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز در محورهای شرقی استان به طور متوسط روزانه ۳۰۰ دستگاه خودرو توسط مأموران پلیس راه متوقف و رانندگان برای استراحت به ایستگاه‌های امنیت و سلامت هدایت شدند که این اقدام با استقبال خوب رانندگان و همراهان آنان همراه بود.

زارع عنوان کرد: بسیاری از رانندگان هنگامی که خودروی آنان توسط مأموران پلیس متوقف می‌شد، متعجب می شدند و عنوان می‌کردند که هیچگونه تخلفی از آن‌ها سر نزده اما وقتی متوجه می‌شدند که این کار برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی آنان صورت گرفته بسیار خوشحال می‌شدند و از مأموران ما تشکر می‌کردند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: لازم می‌دانم از کسانی که ما را در برپایی ایستگاه‌های امنیت و سلامت همراهی کردند مانند اورژانس، هلال احمر، اداره راهداری، مسؤولان و افراد بومی این مناطق هم تشکر کنم.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1114873

مهمترین اخبار ایران و جهان: