نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 08:40

جلوگیری از برداشت غیرمجاز سه میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: در سال گذشته از برداشت غیرمجاز بیش از سه میلیون متر مکعب آب سطحی و زیرزمینی در استان جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز وحید واسطه، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با بیان اینکه از برداشت غیرمجاز سه میلیون متر مکعب آب در استان جلوگیری شد، اظهارکرد: یک میلیون و ۹۳۰ هزار متر مکعب از این مقدار در بخش سطحی و یک میلیون و ۱۶۰ هزار متر مکعب نیز در بخش منابع آب زیرزمینی بوده است.

وی گفت: عمده برداشت‌های غیرمجاز منابع آب به وسیله موتورپمپ‌های غیرمجاز در بخش آب سطحی و حفر چاه غیرمجاز در بخش آب زیرزمینی انجام می‌شود که در سال گذشته ۷۵ دستگاه موتور پمپ غیرمجاز آب سطحی در استان توقیف شد و در بخش آب زیرزمینی نیز ۱۹۹ حلقه چاه غیرمجاز بسته شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان‌شمالی افزود: در سال گذشته ۶۶ حلقه چاه غیرمجاز در بجنورد و راز و جرگلان، ۸۹ حلقه چاه غیرمجاز در شیروان و فاروج، ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در اسفراین و ۳۶ حلقه چاه غیرمجاز نیز در مانه و سملقان بسته شده است.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1140573

مهمترین اخبار ایران و جهان: