نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 13:19

عشایر شمال خوزستان در مسیر رودخانه‌ها قرار نگیرند

اهواز- امور عشایر شهرهای شمالی خوزستان با صدور اطلاعیه‌هایی تاکید کرد که عشایر استان از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه اعلام شده است: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی از عشایر مناطق مختلف شهرستان دزفول تقاضا می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها، رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل از امروز تا پایان هفته جاری، عشایر هم‌جوار با رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی شهرستان دزفول جوانب احتیاط را در تردد و جابه‌جایی دام‌های خود رعایت کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: عشایر و مرتع‌داران باید تا پایان اعلام وضعیت هشدار در مسیر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و جویبارها قرار نگیرند و برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از هرگونه جابه‌جایی خودداری کنند.

به گزارش مهر و طبق اعلام هواشناسی خوزستان، آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی و ذوب شدن برف ارتفاعات از اواخر روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه پیش‌بینی شده است.

بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران، تگرگ، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

به دنبال پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی، دبی رودخانه دز نیز به ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته و از شهروندان تقاضا شده از قرار گرفتن در بستر و ساحل رودخانه خودداری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141229

مهمترین اخبار ایران و جهان: