نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 12:34

استان مرکزی مهیای برگزاری راهپیمایی روز قدس در 100 نقطه شهری و روستایی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس در یکصد نقطه شهری و روستایی سراسر استان با حضور آگاهانه و پرشور اقشار مردم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام خلیلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ابتکار راهبردی جهانی و تاریخی حضرت امام خمینی در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس به نقطه عطفی در مسیر مبارزات ملت فلسطین علیه رژیم جعلی، اشغالگر و غاصب فلسطینی و حمایت امت اسلامی و ملل، جوامع حق طلب، آزادیخواه و ظلم ستیز از آنان تبدیل شده است. 

وی افزود: با توجه به وضعیت تقویمی ماه مبارک رمضان و احتمال تلاقی اعلام عید سعید فطر و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مقرر گردید جمعه ۲۳ ماه رمضان ( ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ ) به عنوان روز جهانی قدس اعلام شود تا امت اسلامی در سراسر کشور به صورت یکپارچه و پرشور در صفوف  فشرده راهپیمایی جهانی روز قدس شرکت کنند. 

حجت الاسلام خلیلی با دعوت از اقشار مردم مومن و روزه دار برای حضور پرشور  و انقلابی در راهپیمایی روز جهانی قدس  اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین اظهار داشت: مراسم راهپیمایی روز قدس در شهر اراک راس ساعت 10:30 از محل میدان شهدا آغاز و طی مسیر خیابان شهید رجایی، خیابان 17 شهریور، خیابان دکتر حسابی به سمت مصلای بیت المقدس برگزار خواهد شد و مراسم پایانی با سخنرانی آیت الله تلخابی عضو مجلس خبرگان رهبری و اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه انجام خواهد گرفت.  

وی افزود: قبل از آغاز راهپیمایی نیز تجمع کودکان و نوجوانان اراکی در حمایت از فلسطینیان با عنوان "القدس لنا" از ساعت 9:30 روز جمعه در محل میدان شهدا با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی هنری و همخوانی گروه های سرود برگزار خواهد شد. 

حجت الاسلام خلیلی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در طول مسیر راهپیمایی شهرهای مختلف استان بیش از 40 غرفه و نمایشگاه همراه با اجرای برنامه های فرهنگی هنری، نقاشی کودکان، پاسخگویی به شبهات و سوالات شرعی، نمایش های عروسکی و... برپا خواهد شد. 

وی برگزاری نشست های روشنگری و تبیینی در 200 مسجد سراسر استان در روز های منتهی به قدس، اجرای سرودهای پاتوقی، برپایی نمایشگاه عکس، کارکاتور و اینفوگرافی با موضوع انتفاضه قدس، راه اندازی کاروان دوچرخه سواری ویژه دانش آموزان، برگزاری مسابقات و پویش های مختلف در فضای مجازی شامل فراخوان #قدس_درب_الشهدا و پویش  یک سطل آب  تا محو غده سرطانی رژیم صهیونیستی در زمینه های عکس نوشت، کاریکاتور، پوستر ، دل نوشته ، نقاشی و شعر را از جمله دیگر برنامه های ایام روز قدس در سطح استان عنوان کرد.  

وی با محکوم کردن جنایت اخیر رژیم جلاد و اشغالگر صهیونیستی در هتک حرمت قبله گاه اول مسلمین جهان و لشکرکشی علیه فریضه اعتکاف و حمله به معتکفین و نمازگزاران روزه دار در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: بی تردید مردم انقلابی استان مرکزی همگام با ملت بزرگ و همیشه در صحنۀ ایران اسلامی و همه ملل مسلمان و آزادیخواهان جهان با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس پاسخ کوبنده ای به جنایات صهیونیست ها خواهند داد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141273

مهمترین اخبار ایران و جهان: