نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 09:58

لزوم ایجاد رفاه نسبی برای کارگران/ مهم‌ترین پایه‌های نظام اقتصادی دیده شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم ایجاد رفاه نسبی برای کارگران گفت: کارگران علاوه بر جایگاه شخصی، از جایگاه اجتماعی و ملی مهم نیز برخوردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آرادان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صبح امروز هم‌زمان با هفته کارگر در سفر به شهرستان آرادان، ضمن بازدید از معادن و کارخانجات نمک‌های باریم و استرانسیم آسیا، در فضایی صمیمی با کارگران شاغل در این واحد صنعتی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با تبریک فرارسیدن هفته کارگر به جامعه کارگری استان به‌ویژه کارگران پرتلاش این شرکت، به تشریح روایتی از پیامبر اکرم (ص) پرداخت و گفت: نبی مکرم اسلام (ص) فرمودند کسی که برای کسب درآمد حلال تلاش کند، مانند کسی است که در راه خدا جهاد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم ایجاد رفاه نسبی برای کارگران افزود: کارگران علاوه بر جایگاه شخصی، از جایگاه اجتماعی و ملی مهم نیز برخوردارند و یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های نظام محسوب می‌شوند.

مطیعی ادامه داد: کارگران در کنار سرمایه‌گذاران مهم‌ترین پایه‌های نظام اقتصادی کشور هستند و این موضوع بارها مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یک مدل مدیریتی جدید برابر مکاتب سیاسی شرق و غرب مطرح کرده است، گفت: اگر مدعی آن هستیم که می‌توانیم برترین مدل مدیریتی را برای سعادت انسان‌ها ارائه کنیم، باید به نقش اجزای مختلف آن نظیر کارگران به‌طور ویژه توجه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه تمام اقشار جامعه باید از مأموریت خود در این نقشه مدیریتی مطلع باشند، اظهار کرد: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم می‌فرماید هیچ‌کس بار سنگین دیگران را برنخواهد داشت و این امر بیانگر نقش یکایک افراد در حرکت عمومی جامعه است.

مطیعی ادامه داد: در نظام آفرینش، هر کس به‌اندازه تلاش و کوشش خود به نتیجه و بهره می‌رسد و این موضوع در تمام امور معنوی و مادی صدق می‌کند.

وی با اشاره به ابعاد اخروی اعمال انسان گفت: اگر انسان‌ها از آثار اعمال نیک یا بد خود در روز قیامت آگاه باشند، نظام اجتماعی در مسیر کمال و سعادت قرار خواهد گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه کار برای خدا عبادت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: چرخه اقتصادی نظام جمهوری اسلامی که بر پایه خون پاک مطهر شهدا بنا شده، به کار و تلاش کارگران عزیز گره خورده است و گام برداشتن در این مسیر، امری مقدس و ارزشمند تلقی می‌شود.

در جریان این بازدید، تعدادی از کارگران و نیز مدیران این واحد صنعتی و معدنی مشکلات و دغدغه‌های خود را در خصوص مسائل کارگری، تولید و اشتغال با نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان در میان گذاشتند.

شرکت نمک‌های باریم و استرانسیم آسیا که در شهرستان آرادان قرار دارد، تنها تولیدکننده ترکیبات باریم و استرانسیم در خاورمیانه است که بیش از ۹۰ درصد تولیدات خود را به کشورهای صنعتی اروپایی و آسیایی صادر می‌کند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1182573

مهمترین اخبار ایران و جهان: