نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 17:23

بیش از 4000 بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

معاون سوادآموزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر در استان ۹۵۴ نفر در دوره ابتدایی، یک‌هزار و ۵۲۸ نفر در دوره متوسطه اول و یک‌هزار و ۹۷۰ نفر در مقطع متوسطه دوم از تحصیل بازمانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، یاسر خسروی ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: دوره سواد به منظور دستیابی به حداقل سواد برگزار می‌شود که طی ۴ تا ۹ ماه افراد ۴۰۰ تا ۵۵۹ ساعت آموزش می‌بینند و مدرک سوم ابتدایی را دریافت می‌کنند که تا کنون ۸۶ درصد تعداد برنامه‌ریزی شده موردنظر انجام شده است.

معاون سوادآموزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دوره تحکیم برای افرادی که قصد ندارند در مقاطع بالاتر تحصیل کنند برگزار می‌شود که طی ۵ ماه ۱۳۰ ساعت آموزش غیرحضوری و ۷۰ ساعت آموزش حضوری برگزار می‌شود که ۹۸.۱ درصد تعداد برنامه‌ریزی شده در این دوره شرکت کردند.

وی افزود: در دوره انتقال نیز با ۸۰۰ ساعت آموزش به افراد مدرک تحصیلی پایان ابتدایی داده می‌شود که ۹۶.۳ درصد حجم پیش‌بینی شده انجام شد.

خسروی با اشاره به رشد ۵۸ درصدی سواد در گروه ۱۰ تا ۴۹ سال از بعد از انقلاب تا به امروز، بیان کرد: در سال ۱۳۹۵ ، ۳۶ هزار و ۷۷۰ بی‌سواد در استان داشتیم و درصد باسوادی ۹۴ درصد بود در حالی که در سال ۱۴۰۰، ۱۹ هزار و ۹۳۹ نفر بی‌سواد بودند و درصد باسوادی به ۹۶.۸ رسیده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۹۵۴ نفر در دوره ابتدایی، یک‌هزار و ۵۲۸ نفر در دوره متوسطه اول و یک‌هزار و ۹۷۰ نفر در مقطع متوسطه دوم در چهارمحال و بختیاری از تحصیل بازمانده‌اند.

۲۷۵ فعالیت جهادی معلم‌محور در چهارمحال و بختیاری انجام شد

در ادامه احسان طاهری گفت: قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی از فروردین ۱۴۰۱ با ۱۱ گروه جهادی و ۱۱۵ معلم فعالیت خود را در استان آغاز کرد و ۲۷۵ فعالیت جهادی را در استان به سرانجام رساند.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در راستای فعالیت کیفی‌تر و گسترده‌تر گروه‌های جهادی به ۴۵ گروه افزایش یافت و ۲۹۰ جهادگر نیز در قالب ۲۹ گروه ۵ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز را در ایام نوروز تحت تعلیم قرار دادند.

وی تصریح کرد: ۱۷ گروه جهادی در قالب طرح شهید روح‌الله عجمیان ۵۶ کلاس درس را در ۱۷ مدرسه استان رنگ‌آمیزی کردند.

طاهری با اشاره به اینکه معلمان جهادی به ۵۷۳ نفر رسیده‌اند، ادامه داد: این معلمان در حال حاضر ۴ هزار دانش‌آموز ضعیف از نطر مالی و تحصیلی را تحت پوشش قرار داده‌اند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1153773

مهمترین اخبار ایران و جهان: