نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 22:23

رایزنی هیأت آمریکایی با رئیس جمهور مصر درباره تحولات منطقه

یک هیأت از مجلس نمایندگان آمریکا در سفری به قاهره با رئیس جمهور مصر دیدار و تحولات منطقه را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست «کوین مک کارتی» رئیس مجلس و عضویت تعدادی از روسا و اعضای کمیته‌های احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات اعم از کمیته امور خارجه، نیروهای مسلح، امنیت مجازی، زیر ساخت‌ها و غیره امروز چهارشنبه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دیدار کرد.

در این دیدار تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه تحولات اخیر سودان بررسی شد.

به نوشته وبگاه «بوابة الشروق»، «احمد فهمی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت که در این دیدار بر عمق شراکت راهبردی مصر و آمریکا و روابط تنگاتنگ دو کشور تأکید شد و السیسی بر اهمیت ارتباط قاهره با اعضای کنگره آمریکا در راستای هماهنگی و رایزنی بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه با توجه به اوضاع ناآرام منطقه و چالش‌های ناشی از آن تأکید کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز از ایفای نقش محوری مصر در تحکیم امنیت و صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا قدردانی  و بر علاقه‌مندی آمریکا برای تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

در خصوص مسئله فلسطین نیز السیسی بر موضع ثابت کشورش برای دستیابی به راه‌حل عادلانه و فراگیری که حقوق ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل بر اساس مرجعیت‌های بین‌المللی را تضمین کند، تأکید کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز از تلاش‌های مثبت مصر قدردانی کرد و نقش موثر این کشور در برقراری آتش‌بس بین دو طرف فلسطینی و رژیم صهیونیستی را ستود.

پایان پیام/  

منبع: فارس
شناسه خبر: 1186973

مهمترین اخبار ایران و جهان: