نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 08:38

رضایتمندی مردمی و امیدآفرینی اولویت دستگاه قضایی در کردستان است

سنندج - رئیس کل دادگستری کردستان گفت: اجرای عدالت، رضایتمندی مردمی و امیدآفرینی اولویت دستگاه قضایی در کردستان است و در این راستا شاهد کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها در استان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی روز پنج شنبه در دیدار کارکنان دستگاه قضائی کردستان با رئیس قوه قضائیه در سنندج اظهار کرد: دادگستری استان کردستان از ۱۴ حوزه قضائی شامل ۱۰ حوزه شهرستان و ۴ حوزه بخش با ۲۵۷ همکار قضائی، ۹۸۶ همکار اداری و ۴۸۸ نفر در شورای حل اختلاف دادگستری همکاران ما هستند.

وی افزود: در سال گذشته و این ۳۱ ماه خدمت بنده اجرای سند تحول و تعالی با محوریت منویات رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه با محوریت اجرای عدالت، رضایتمندی مردمی و امیدآفرینی بوده است.

رئیس کل دادگستری کردستان خاطر نشان کرد: کارکنان دستگاه قضائی کردستان با روحیه‌ای جهادی در راستای خدمت به مردم تلاش کرده و می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: در این حدود ۳۰ ماهه حدود ۳۰ هزار پرونده از موجودی‌های دادگستری استان کثر شد و در سال گذشته رتبه سوم کشوری را در راستای کاهش موجودی و پرونده‌های مختومه کسب کردیم.

وی افزود: در حوزه کاهش خالص ورودی از طریق کاهش پرونده‌های کیفری نیز رتبه پنجم کشوری را کسب کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در خصوص متوسط زمان رسیدگی و نرخ رسیدگی نیز رتبه سوم کشور را کسب کردیم.

رئیس کل دادگستری کردستان اظهار داشت: در حوزه کاداستر و تثبیت اراضی ملی در پایان سال گذشته این مهم به اتمام رسید و از حیث مساحت نیز با تثبیت ۴۲ درصدی اراضی کشاورزی رتبه اول کشور را کسب کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود: خوشبختانه در کردستان شاهد تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضائی هستیم و با وجود اینکه کردستان کانون اغتشاشات سال گذشته بود اما با تعامل موجود در استان این موضوع با کمترین آسیب رفع شد.

وی افزود: در حوزه صیانت از حقوق عامه از جمله مرز، آب شرب سنندج، فرار مالیاتی، موقوفه خواری و رفع تصرف اراضی ملی ورود کردیم و نتایج مطلوبی میسر شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1187529

مهمترین اخبار ایران و جهان: