نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 16:26

مراسم وداع با ماه رمضان زمینه ساز تعامل بین هیئت‌های مذه

قزوین- یک فعال فرهنگی گفت: برنامه شب وداع با ماه رمضان در قزوین به صورت مشترک بین هیئت‌های مذهبی به رشد و تعامل بین آنها می‌انجامد.

حامد کبودوند در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مراسم شب وداع با ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از مباحث جدی که به عنوان رسالت هیئت‌های مذهبی مطرح می‌شود ایجاد همدلی و تقویت کار گروهی است.

این فعال فرهنگی بیان کرد: انجام کار جمعی و گروهی و تقویت اثر گذاری افراد در اجتماع از خروجی فعالیت در یک هیئت مذهبی پویا است.

وی با بیان این نکته که طرح فعالیت مشترک هیئت‌های مذهبی در استان قزوین بیش از ١٢ سال پیش کلید خورده عنوان کرد: هیئت‌ها در سطوح مختلف از جمله فرهنگی و دینی و اقتصادی فعالیت دارند اما ایده شب وداع باعث شکل گیری یک همکاری جمعی شد.

کبودوند تصریح کرد: این ایده کار جمعی و فعالیت مشترک به برگزاری مشترک شب وداع با ماه مبارک رمضان در ۱۲ سال اخیر شده است.

کبودوند گفت: برنامه وداع با ماه مبارک رمضان اتفاق بزرگی در قزوین بود که با آمادگی و استقبال نزدیک به ۸۰ هیئت مذهبی انجام شد.

وی یادآور شد: تقسیم کار بین جوان ترها مفاهیم دیگری هم دارد و از جمله این مفاهیم باید به این مسئله اشاره کرد که تعامل بین افراد شکل می‌گیرد و تعامل نیز کلید حل بسیاری از مشکلات است.

کبودوند در پایان با اشاره به خروجی این کار گفت: جهش چند برابری مواکب اربعین از جمله خروجی‌های مثبت این همدلی است چرا که بسیاری از هیئات که قبل تر امکان برپایی موکب را نداشته‌اند با تعامل ایجاد شده به صورت مشترک این اقدام را انجام می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159929

مهمترین اخبار ایران و جهان: