نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 22:00

ضیافتی از جنس وحدت و مقاومت در جنوب فارس

اینجا همه آمده بودند، فارغ از اینکه شیعه باشند یا سنی، پیر یا جوان. رنگ و نژاد و مذهب و قومیت اینجا رنگ باخته و نورِ وحدت در دل‌ها و چهره‌ها تجلی می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گراش، شامگاه چهارشنبه بود؛ به محفلی دعوت شدم که موج یکدلی و وحدتش مرا با خود همراه کرده بود، در ورای قومیت و مذهب هر آنچه به چشم می آمد وحدت بود و یکدلی، از آنهایی که صاف وسط قلب دشمن را نشانه می گیرد. محفلی گرم از حضور عالمان شیعه و اهل سنت جنوب فارس.

در شهرستان های جنوبی بارها این وحدت را به عینیه دیده ام، انگار که هُرم گرمای جنوب و استقامت نخل های سبزش را در میان دل و قامت همین مردم می شود دید. در میانشان هیچ گاه قوم و قبیله و مذهب عاملی برای افتراق نبوده است، هرچه بوده و هست وحدت است و همدلی.

در این روزها که دشمن به زعم خودش در تدارک تفرقه میان ایرانیان است و تیرهایش را به سمت قوم و مذاهب نشانه می رود، مردمان دیار نخل و آفتاب دست در دست هم داده با دلی سرشار از نور محبت ندای وحدت را رساتر از همیشه فریاد می زنند تا بپیچد در گوش لشکریان شیطان که در ایران اهل سنت و شیعه دوتا نیست، یک است.

ضیافتی از جنس وحدت و مقاومت

شهرستان گراش در جنوب استان فارس شامگاه چهارشنبه با دعوت حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان،خنج، گراش، اوز و جویم میزبان عالمان اهل سنت و شیعه جنوب فارس و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در ضیافت افطاری وحدت و مقاومت بود.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در این مراسم با ستودن وحدت و همدلی موجود در جنوب فارس اظهار کرد: أنچه در جنوب فارس میان مردم مشهود است تجلی وحدت به معنای واقعی کلمه است، در بخش صحرای باغ لارستان شهر عمادشهر نمونه های قوی و زیبایی از این وحدت را می بینیم که خیرین اهل سنت ورزشگاه بسیار خوبی ساخته و نام آن را ورزشگاه امام حسین گذاشته و یا مدرسه ساخته و نام آن را به نام حضرت زهرا نام گذاری کرده اند. 

حسین حسین زاده افزود: اینها همه تبلور وحدت است،مردملن جنوب فارس در وحدت و همدلی در تمام کشور زبانزد هستند و با هوشیاری تمام در برابر فتنه ها ایستاده و روز به روز بر وحدت خود می افزایند که این وحدت جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.

جمهوری اسلامی تجسم قرآن است

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی فارس در ضیافت افطاری وحدت و مقاومت جنوب فارس اظهار داشت: در آیه ۱۵۷ سوره اعراف خداوند خصوصیات پیامبر را کامل بیان می کنند و به نظام تشریع می پردازند که از احکام شرعی فقه، امر به معروف و نهی از منکر و نظام ارزشی را شامل می شود. و به مسئله مهمی اشاره می کنند که پیامبر آمد تا زنجیر تبعیت از شیطان و طاغوت را از گردن مردم بردارد.

حجت الاسلام و المسلمین قانع افزود: صرف ابلاغ احکام شرعی تا زمانی که حکومت اسلامی برپا نشود امکان پذیر نیست، پس وظیفه مؤمنان و بندگان یاری پیامبر و پیروی از کتاب قرآن است که این مهم هم در چارچوب حکومت اسلامی امکان پذیر است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: رهبر انقلاب در یک سخنرانی فرمودند یک حقیقت واضحی وجود دارد که بخاطر کثرت وضوح اغلب مخفی می ماند، آن حقیقت اصلِ تحقق جمهوری اسلامی است. این تجسد قرآن است که نباید از آن غفلت کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی فارس در ادامه بیان کرد: هم در منابع اهل سنت و هم منابع شیعی داریم که وجود مقدس حضرت رسول اکرم تجلی تمام صفات کمالی و جمالی خدای متعال است. تجسد و تجسم قرآن از نظر رهبر انقلاب جمهوری اسلامی است. در این چارچوب کارهای بسیاری است که باید انجام بگیرد اما کار اساسی این بود که این نظام به وجود بیاید.

حجت الاسلام و المسلمین قانع با اشاره به ساختارهای مختلف نطام جمهوری اسلامی عنوان داشت: در چارچوب این نظام، ساختار بروکراسی هم وجود دارد که به تعبیر حضرت آقا بروکراسی خوبی است اما نیاز به تقویت دارد، و موضوع سوم کارگزاران نظام است کارگزارانی که در چارچوب بروکراسی می خواهند ایفای نقش کنند، اشتباه کارگزار را نباید به پای نظام و ساختار گذاشت.

تمدن نوین اسلامی راهی برای یکی شدن

مدیر کل دفتر اسلامی فارس در ضیافت افطاری وحدت و مقاومت جنوب فارس اظهار کرد: اسلام یک دین جهان شمول است، آنچه قران به ما می آموزد این است که اسلام جهان شمول است و مسلمانان باید اسلام را جهانی کنند.‌

حجت الاسلام و المسلمین مدیح افزود: در قرن های اخیر امت اسلامی چندان به این امر نپرداخته اند، درگیری ها سبب یک عقب ماندگی شده است ولی از آنجا که خدا وعده داده است این دین جهانی خواهد شد برکات و معجزات الهی را می بینیم.

وی گفت: امت اسلامی باید تمدن نوین اسلامی را شکل دهند، این تمدن نوین یک حرکت هوشمند و نظام مند همراه با وحدت است و این نظام مندی و وحدت باید در عمل مجسم باشد که هم مسئولین و هم مردم برای تحقق آن مسئولیت دارند.

مدیر کل دفتر اسلامی فارس عنوان کرد: رشد جمعیت مسلمانان سبب اسلام هراسی شده است و دست به دشمنی میزنند که جلوی ظرفیت های جهان اسلام را بگیرند، و  نقص ما در مواجهه با مذاهب است، ما باید به این نقطه برسیم که همدیگر را بپذیریم.نشانه تمدن و وحدت در جنوب فارس فقط برکه و اماکن نیست، وحدتی است که در میان مردم ریشه دوانده و همزیستی های مسالمت آمیز باهم دارند.

تفرقه در شیعه و سنتی جایی ندارد

شیخ ابونجمی عالم اهل سنت و امام جمعه شهرستان خنج در این مراسم اظهار کرد: وحدتی که امروز می بینیم مایه مباهات است و امیدوارم خداوند با نیت خیر ما آن را استمرار دهد.

این عالم اهل سنت افزود: خداوند در قرآن می فرماید همگی به ریسمان الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید، دین خدا یکی است، ما و شما نداریم خداوند از لوح محفوظ می فرماید که میان هیچ کسی فرق نمی گذاریم ما همه یکی هستیم، خدای همه ما یکی است، نباید میان خود فاصله بیندازیم. خداوند به ما می فرماید با اهل کتاب مجادله نکنید مگر با نیکوترین روش. فصل مشترک ها را تقویت کنیم، وقتی ما را در مقابل اهل کتاب اینطور توصیه می کند در میان خودمان که از یک دین هستیم دیگر چقدر بیشتر بر وحدت توصیه می شود.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1162473

مهمترین اخبار ایران و جهان: