نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 09:11

داوری 1141 اثر در جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی/ مازندران پایلوت جشنواره‌های بومی نوجوانان

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی با اشاره داوری یک هزار و 141 اثر در این جشنواره، گفت: با اعلام معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پایلوت برگزاری جشنواره های بومی نوجوانان کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، مهیار کمانگری چهارشنبه‌شب در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی، اظهار کرد: این جشنواره با هدف ترویج، حفظ اصالت، فرهنگ و زبان مازندرانی برگزار شد و به صورت ابتکاری فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: گام نخست این جشنواره در دی ماه سال گذشته برداشته شد و پس از پنج ماه تلاش شبانه روزی، آثار به صورت مجازی و اجرای حضوری توسط داوران مجرب به روزهای پایانی رسید.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی با اشاره به ارسال بیش از ۱۰ هزار دقیقه فیلم از سوی شرکت کنندگان با اولویت زبان مازنی، فرهنگ و آداب و رسوم بومی و محلی، تصریح کرد: از بین بیش از ۲ هزار شرکت کننده در این رویداد مهم فرهنگی و بومی یک هزار و ۱۴۱ اثر داوری شد و در پایان ۲۰۰ نفر به عنوان نفرات برگزیده حائز رتبه‌های برتر شدند.

کمانگری با اشاره به اهدای تندیس جشنواره، لوح سپاس و هدایای نقدی به نفرات برتر هفت رشته جشنواره همانند مجری گری، سرود، نقالی، خاطره گویی و قصه گویی، تصریح کرد: امیدواریم با حمایت مسؤولان کشوری و استانی سال آینده شاهد برگزاری دومین دوره این جشنواره بومی و محلی باشیم.

وی یادآور شد: در آئین اختتامیه جشنواره نوجوان مازنی مسؤولان و معاونان حوزه‌های فرهنگ و هنر وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند و از نزدیک شاهد اجرای تعدادی از نفرات برتر بودند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی گفت: با توجه به برگزاری نخستین جشنواره نوجوان مازنی در مازندران این جشنواره با نظر معاون وزیر آموزش و پرورش به عنوان پایلوت انتخاب شده و سال آینده در سراسر کشور با توجه به زبان محلی، فرهنگ و اصالت بومی هر استان پیگیری می‌شود.

کمانگری با اشاره به اینکه در گام نخست آثار به صورت مجازی بررسی شد و از ۶ تا ۲۴ فروردین امسال آثار برتر به اجرای حضوری رسیدند، تصریح کرد: در آئین اختتامیه نیز به صورت ابتکاری و نوآورانه از مجریان نوجوان برای اجرای مراسم بهره گرفتیم که کار بسیار زیبایی بود.

وی ادامه داد: برخی قصه ها و اجراها با قدمت بیش از یک قرن گردآوری شده و آداب رسوم ناب مازندرانی و فرهنگ اصیل تبری با زبان و لهجه محلی به نمایش درآمد.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی با اشاره به پرداختن برخی آثار به غذاها و تنقلات ویژه مازندران، گفت: در کانال جشنواره بومی محلی نوجوان مازنی در پیام رسان ایتا فضای مجازی بیش از یک میلیون بازدید ثبت شده و بالاترین بازدید با ثبت ۲۴ هزار نفر برای یکی از آثار منتخب بوده است.

پایان پیام/۸۶۰۱۲ /غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171329

مهمترین اخبار ایران و جهان: