نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 10:21

طرح ضیافت و سفره مهربانی اطعام و افطاری برای نیازمندان تفتان

طرح ضیافت و سفره مهربانی اطعام و افطاری نیزمندان با حضور مسئولان و فرزندان ایتام در تفتان اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فرمانداری تفتان، طرح ضیافت و سفره مهربانی اطعام و افطاری با حضور فرماندار تفتان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) و هیئت همراه، روحانیون و فرزندان ایتام در تفتان اجرا شد.

علیرضا ریگی مدیر کمیته امداد امام خمینی ره شهرستان تفتان خاطرنشان کرد: برنامه‌های این‌چنینی می‌تواند حداقل نیازهای اساسی خانواده‌های نیازمند را در این ایام تأمین کند و بسترساز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از سوء معیشت در مناطق کم‌برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مغتنمی برای تهذیب روح و اسبابی برای نزدیکی به خداوند است، اضافه می‌کند: برپایی سفره‌های مهربانی امکان حضور و مشارکت فعال داوطلبان، خیرین و مددکاران در فعالیت‌های انسان‌دوستانه را فراهم می‌کند. 

همچنین وی اظهار داشت تا امروز 3500 غذای گرم بین نیازمندان تحت پوشش امداد قرار گرفته و روزانه 500 پرس غذا روزانه بین ایتام و تحت حمایت امداد توزیع میشود و روند توزیع غذای گرم تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. 

فرماندار شهرستان تفتان خاطرنشان کرد: هدایت کمک‌های مردمی در مسیر حمایت از خانواده‌های محروم استان با توجه به فضای معنوی این ماه و همچنین ایجاد زمینه مشارکت خیرین در اجرای برنامه‌های عام‌المنفعه از اهدافی است که در برپایی سفره‌های آسمانی مورد توجه قرار دارد.

علیرضا شهنوازان تصریح کرد:  آگاهی‌بخشی عمومی نسبت به مأموریت‌ها و برنامه‌های بشردوستانه کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تفتان و نیز تشخیص و ارتقای سطح آمادگی استانی و شهرستانی از دیگر ثمراتی است که با اجرای طرح ضیافت و سفره های مهربانی امکان تحقق آن فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان نیز تصریح کرد: این نهاد با جلب حمایت خیرین و مردم نیکوکار استان سیستان و بلوچستان از فرصت ماه مبارک رمضان به منظور خدمت بیش از پیش به قشر نیازمند بهره می‌گیرد.

وی ادامه داد: توزیع مواد غذایی در میان مستمندان و برپایی سفره‌های مهربانی بخشی از اقداماتی است که در ماه رمضان به انجام می‌رسد و در ماه مبارک رمضان سال جاری نیز برای توزیع غذای گرم و افطار  مردم نیازمند این استان بخصوص شهرستان تفتان از قبل برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سیستان و بلوچستان  خاطرنشان کرد: در این مراسم افطاری سفره‌ مهربانی  نیز 200 نفر از خانواده‌های زیر پوشش این اداره‌ با اولویت ایتام با تعامل و همکاری با خیران  میان کمیته امداد امام خمینی شهرستان تفتان اطعام شدند.

وی اظهار داشت: کمیته امداد حلقه اتصال میان نیازمندان و اغنیا محسوب می‌شود و موظف است از طریق جلب حمایت‌های خیرین، بستر خدمت‌رسانی صحیح به نیازمندان را در جامعه فراهم آورد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا دهقان امام جمعه شهرستان خاش ـ تفتان اظهار داشت این کار از کارهای انبیا و مومنات بوده است و دستگاهای متولی را دعوت به تشویق چنین مجالسی کرد. 

 

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128773

مهمترین اخبار ایران و جهان: