نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 14:34

ارائه آموزش های طرح «بازآموزی امدادی افطار تا سحر» به ۲۵ نجاتگر

بیرجند- رئیس جمعیت هلال احمر نهبندان گفت: در راستای ارتقای آموز نجاتگران پایگاه‌های امدادی، ۲۵ نجاتگر در این شهرستان آموزش‌های طرح «بازآموزی امدادی افطار تا سحر» را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، این روزها اهمیت سرعت عمل تیم‌های امدادی در رسیدگی به صحنه‌های حوادث بر کسی پوشیده نیست. بازه ای از زمان که از حیث ارزش و اهمیتش عنوان «وقت طلایی» به خود داده و برای امدادگران هم از ارزش بالایی برخوردار است.

اگرچه نجات گران و امدادگران قبل از ورود به میدان امدادگری، آموزش‌هایی در زمینه‌های مختلف امداد و نجات را فرا می‌گیرند تا در روند کمک به آسیب دیدگان در بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی خدشه‌ای وارد نشود اما این آموزش‌ها تنها به یک یا دو مرحله بسنده نمی‌شود بلکه به صورت مستمر و در مناسبت‌های مختلف ادامه دارد تا هم بر آموخته‌های داوطلبان افزوده شود و هم تمرینی برای امدادگری و افزایش دقت و سرعت عمل کاهش آلام بشری در مواقع بحران باشد.

این بار هم ۲۵ نفر از نجات گران و پرسنل هلال احمر نهبندان در پایگاه امداد و نجات چاهداشی در محفلی به رسم رمضان دور هم آمده و بعد از صرف افطاری و قرائت قرآن، آموزش‌هایی در قالب طرح «بازآموزی امدادی افطار تا سحر» را فرا گرفتند.

بدون شک همت والای امدادگران و تلاش‌های بی شائبه این قشر در راستای یادگیری هرچه بیشتر مباحث امدادی نشان از تواضع، حس بشر دوستی و همدلی این افراد با نیازمندان دارد چراکه در هیچ شرایطی دست از حرفه آموزی برنمی‌دارند همانگونه که در کمک به نیازمندان زمان و مکان نمی‌شناسند.

رئیس جمعیت هلال احمر نهبندان با اشاره به اهمیت ارتقای توان نیروهای هلال احمر بیان کرد: به طور حتم افزایش سرعت امدادگران نقش بسزایی در کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث دارد که این امر از توجه هلال احمر دور نمانده است.

عبدالرضا ایمانی فرد با بیان اینکه آموزش‌های امدادی در زمینه‌های مختلف به طور مستمر برای نجاتگران و داوطلبان برگزار می‌شود، افزود: ۲۵ نفر از نجاتگران و پرسنل شعبه هلال احمر نهبندان در پایگاه امداد و نجات چاهداشی آموزش‌های طرح باز آموزی امدادی افطار تا سحر را فراگرفتند.

وی ادامه داد: محفل انس با قرآن، برگزاری کارگاه کمک‌های اولیه، برگزاری کارگاه آموزشی حمل و تثبیت مصدوم، اجرای برنامه‌های ورزشی و برگزاری کارگاه کار با تجهیزات آمبولانس از جمله برنامه‌های این طرح بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1129373

مهمترین اخبار ایران و جهان: