نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 22:31

بازداشت دو نیروی شرکت گاز در ارتباط با نشت «مرکاپتان» در شاهین‌شهر

فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: دو نفر از پرسنل شرکت گاز استان که درخصوص جابجایی مخزن مرکاپتان سهل‌انگاری داشتند توسط دستگاه قضایی احضار شدند و پس از انجام تحقیقات اولیه و اذعان به سهل‌انگاری انجام شده، جهت تحقیقات بیشتر بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، سید محمدرضا کاظمی‌طبا فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در خصوص استشمام بوی گاز در بخش‌هایی از شاهین‌شهر که باعث بروز مشکلات و نگرانی شهروندان شده بود، اظهار داشت: همانگونه که در روزهای گذشته اعلام کردیم سهل‌انگاری شرکت گاز استان و نشت مایع مرکاپتان در یکی از مجموعه‌های این شرکت عامل انتشار بوی گاز در شهرستان بوده است.

وی افزود: در این راستا دو نفر از پرسنل شرکت گاز استان که در خصوص جابجایی مخزن مرکاپتان (مایع بوزایی که به گاز اضافه می‌شود) سهل‌انگاری داشتند توسط دستگاه قضایی احضار شدند و پس از انجام تحقیقات اولیه و اذعان به سهل‌انگاری انجام شده، جهت تحقیقات بیشتر بازداشت شدند.

کاظمی‌طبا گفت: دستگاه قضایی و شورای تأمین شهرستان تا حصول نتیجه تکمیلی پرونده را پیگیری و با افراد خاطی که موجب نگرانی اهالی شهرستان شده بودند برخورد قانونی و قاطع خواهند کرد.

گفتنی است، روز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ماه، انتشار بوی گاز در شهر شاهین‌شهر منجر به بروز مشکلاتی برای برخی از مردم شده بود.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه در همین رابطه اعلام کرده بود سهل‌انگاری شرکت گاز استان و نشت مایع تیول یا مرکاپتان از دستگاه تزریق این گاز به شبکه عامل انتشار بوی نامطبوع در شهرستان بوده است.

مرکاپتان، یک ترکیب شیمیایی بد بو است که مقداری از آن را به گاز طبیعی اضافه می‌کنند تا در صورت نشت گاز انسان متوجه خطر شود.

پایان پیام/۶۳۱۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1149129

مهمترین اخبار ایران و جهان: