نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 16:05

امام جمعه شهرقدس: وظیفه هر ملتی است که با رژیم غاصب مقابله کند

خطیب نماز جمعه شهرقدس گفت: راهپیمایی وحدت آفرین قدس پیام خونخواهی شهید حاج قاسم سلیمانی را به دنیا داشت و مردم نشان دادند که خون حاج قاسم را فراموش نکرده و به زودی فلسطین آزاد و اسرائیل از صحنه روزگار محو و نابود خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز جمعه که ظهر امروز در مصلی برگزار شد، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و قدردانی از اجتماع مردم در شب‌های قدر در اماکن متبرکه اظهار کرد: این حضور نشان از زنده بودن جامعه دینی و عمق باورهای مردم و معنویت محور بودن جامعه اسلامی است و آنچه باید بعد از شب‌های قدر توجه کنیم صیانت و نگهداری از دستاوردهای ماه رمضان است. 

وی گفت: انسان متدین وظیفه دارد امر به معروف و نهی از منکر داشته و برای خود و اطرافیان خیرخواهی کند و در محیط خانه و خانواده این امر بهتر جواب می دهد چراکه اعضای خانواده روحیات یکدیگر را شناخته و روابط عاطفی بر پذیرش آن کمک می‌کند. 

خطیب نماز جمعه شهرقدس با قدردانی از مردم روزه‌دار در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: حضور خروشان و برخواسته از شور و شعور ایمانی مردم اقدامی مبتکرانه و آفندی بود که امام راحل برای وحدت امت اسلام تعیین کرد و ملت‌های طرفدار فلسطین برای انسجام بیشتر در این راهپیمایی شرکت کردند.  

وی ادامه داد: راهپیمایی وحدت آفرین قدس پیام خونخواهی شهید حاج قاسم سلیمانی را به دنیا داشت و مردم نشان دادند که خون حاج قاسم را فراموش نکرده و به زودی فلسطین آزاد و اسرائیل از صحنه روزگار محو و نابود خواهد شد. 

حجت الاسلام جوکار گفت: راه نورانی و استراتژی و راهبرد حاج قاسم برای مقابله با اسرائیل این بود که مقاومت باید در منطقه تقویت شود و وظیفه هر ملتی است که با این رژیم مقابله کند و به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی نتیجه این مقاومت را می‌بینیم.  

وی با تاکید بر وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله بر رژیم صهیونسیتی افزود: امروز به کوری چشم دشمنان روابط کشورهای اسلامی در حال تقویت است البته با حفظ اصول و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از حقوق خود کوتاه نیامده و نخواهد آمد.  

امام جمعه شهرقدس ادامه داد: دشمن اصلی ایران، آمریکا و رژیم صهیونسیتی است و همه مسلمانان و ملت‌های آزادی خواه جهان بدانند که با آمریکای جنایتکار که دستش در خون مظلومان و تعدی به حقوق بشر آلوده است، هیچگاه سازش نخواهیم کرد تا آنها را به زباله دانی تاریخ بفرستیم. 

وی درباره رابطه متقابل انقلاب اسلامی و روز قدس گفت: راهبرد انقلاب اسلامی ، فراموش نشدن روز قدس و مسیله فلسطین است و روز قدس سرچشمه صدور انقلاب اسلامی است . ایشان افزود: راه حل مسئله فلسطین و قدس شریف،در داخل فلسطین با  برگزاری انتخابات میان ساکنان این کشور است تا دولت مطلوب خود را انتخاب کنند و ما پشت این راهبرد مهم ایستاده‌ایم تا در این سرزمین با برکت دولت ملی فلسطین تشکیل شود. 

حجت الاسلام جوکار با بیان اینکه اینگونه راهپیمایی ها نماد وحدت جهانی و انسجام ملی است باید درس‌هایی برای مسوولان داشته باشد ادامه داد: از مسیولان  انتظار داریم که به وضع معیشت مردم رسیدگی کنند و تیم اقتصادی دولت که در شأن حل مشکلات مردم در این جنگ اقتصادی نیست تقویت شود و باید فرماندهانی مانند دفاع مقدس و مقابله با فتنه های امنیتی  در این جنگ اقتصادی خدمت کنند و رییس جمهور محترم و انقلابی باید جلوی تناقض و عدم شفافیت قیمت‌ها را بگیرد تا افسار گسیختگی‌ها مهار شود. 

وی در ارتباط با هنجار شکنی های فرهنگی اجتماعی در جامعه تاکید کرد: کشف حجاب، حرام شرعی، دینی، سیاسی و اجتماعی است و ابزاری برای دشمن شده و ما ملت مومن و انقلابی انتظار داریم با هنجارشکنان عفاف و حجاب برخورد قاطع صورت گیرد و همه مسوولان به‌ویژه نیروی انتظامی با پدیده شوم کشف حجاب در معابر، بازار، خودروها و فضای مجازی برخورد کنند و ملت مومن نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

پایان پیام/۶۷۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1148373

مهمترین اخبار ایران و جهان: