نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 09:48

البرز ظرفیت بالایی برای پژوهش های علمی دانش آموزی دارد

کرج- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزهم گفت: این استان ظرفیت بالایی برای پژوهش های علمی دانش آموزی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجرگشت شامگاه سه شنبه در آئین افتتاح پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا اشتهارد استان البرز، افزود: با توجه به کثرت مراکز علمی تحقیقاتی دراین استان، دانش آموزان می‌توانند از امکانات و تجهیزات آن از جمله در پژوهش سراهای دانش آموزی بهره مند شوند.

وی بیان کرد: دانش آموزان باید بدانند راهی جز تحقیق و پژوهش برای توسعه کشور در همه زمینه‌ها نداریم.

وی تصریح کرد: استان البرز ظرفیت بالایی در حوزه تحقیق و پژوهش دارد که آشنایی دانش آموزان با این ظرفیت‌ها می‌تواند انگیزه آنها را دراین عرصه بالا ببرد.

حجرگشت یادآورشد: پژوهش در دنیای امروز به معنای تبدیل علم به ثروت است و هر کشوری که این زیرساخت مهم را ایجاد کند به موفقیت می‌رسد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در مسیر پژوهش اقدامات گسترده‌ای انجام داده است که نتیجه آن را در حضور دانش آموزان در المپیادهای علمی و پژوهشی بویژه در استان البرز در سطح کشوری و برون مرزی می‌بینیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزاظهار کرد: عملکرد خوب آموزش و پرورش با محور پژوهش را می‌توانیم در پژوهش سراهای دانش آموزی ببینیم.

حجرگشت تاکید کرد: مشارکت و بهره مندی دانش آموزان استان البرز از خدمات و امکانات پژوهش سراها می‌تواند نقش مؤثری در هدایت دانش آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهشی و همچنین غنی سازی اوقات فراغت آنان داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158829

مهمترین اخبار ایران و جهان: