نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 18:31

ابطال پروانه چرای دامدارانی که زودتر از موعد وارد مراتع شوند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه زمان ورود دامداران عشایری و روستایی به مراتع استان ۲۵ اردیبهشت‌ و زمان خروجشان ۳۰ شهریورماه است، گفت: پروانه چرای دامدارانی که زودتر از موعد وارد مراتع شوند باطل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اصغر احمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: زمان ورود دامداران عشایری و روستایی به مراتع چهارمحال و بختیاری ۲۵ اردیبهشت‌ و زمان خروجشان ۳۰ شهریورماه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: زمان ورود دام به مناطق حفاظت‌شده محیط زیست استان اول خردادماه است.

ابطال پروانه چرای دام و جریمه نقدی برای دامداران خاطی

احمدی تصریح کرد: پروانه چرای دامدارانی که زودتر از موعد مقرر وارد مراتع شوند باطل می‌شود.

وی اظهار کرد: ورود دامداران خارج از موعد مقرر، بدون پروانه چرا و یا با دام مازاد به مراتع جرم تلقی شده و به ازای هر واحد دامی معادل ۲۰ درصد ارزش متوسط روز یک رأس دام جریمه نقدی برای دامدار در نظر گرفته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اضافه کرد: خسارات وارده به مرتع نیز توسط کارشناس محاسبه و سپس اخذ می‌شود.

احمدی ضمن اشاره به استقرار کانکس و نیروهای مربوطه در ۶ گلوگاه استان از ابتدای امسال، مطرح کرد: در صورت بروز تخلف، ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی، پاسگاه‌های نیروی انتظامی و اکیپ‌های ایست و بازرسی کنترل دام مستقر در گلوگاه‌های استان از ورود دام به مراتع جلوگیری کرده و دامداران خاطی نیز از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

ورود دام به عرصه‌های تحت کشت یا قرق، ممنوع!

وی بیان کرد: مراتعی که در آن‌ها عملیات احیایی طرح‌های مرتع‌داری و طرح مدیریت منابع طبیعی اجرا شده است قرق مطلق بوده ورود دام به عرصه‌های تحت کشت یا قرق، ممنوع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: در راستای حفاظت و حراست از مراتع و جنگل‌ها، تلفن امداد جنگل و مرتع با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و تلفن مستقیم یگان حفاظت با شماره ۰۳۸۳۳۳۳۷۰۰۱ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های ورود غیرمجاز دام و تخریب مراتع و جنگل‌ها است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1121573

مهمترین اخبار ایران و جهان: