نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 16:45

تظاهرات ضد دولتی در سوئیس، فرانسه و ایتالیا؛ پرتاب گاز اشک آور در فرانسه+فیلم

همزمان با روز جهانی کارگر شماری از شهرهای قاره اروپا شاهد تظاهرات کارگران بود و در فرانسه پلیس به سوی مردم گاز اشک آور پرتاب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اعتصاب‌ها در فرانسه و کشورهای دیگر اروپایی روز دوشنبه به مناسبت «روز جهانی کارگر»، کارگران در سراسر فرانسه و برخی نقاط قاره اروپا تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» کارگران خشمگین و معترض به افزایش سن بازنشستگی علیه «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه راهپیمایی کردند و پلیس در «پاریس» پایتخت و «نانت» در غرب فرانسه گاز اشک‌آور پرتاب کرد.

اینک محبوبیت ماکرون به پایین‌ترین حد خود در طول بحران جلیقه زردها رسیده است .این اقدام نارضایتی را علیه رئیس‌جمهور فرانسه افزایش داد و ماکرون هنگام رویارویی با شهروندان در پیاده‌روها با هیاهو مواجه شد.

«سوفی بینه» رهبر اتحادیه چپ‌گرای  «سی‌جی تی» حاضر در تظاهرات پاریس گفت که اصلاحات حقوق بازنشستگی ماکرون را منزوی کرده است.وی گفت: «قوه مجریه بدون حمایت مردم نمی‌تواند حکومت کند.»

سوفی بینه افزود این اتحادیه هنوز تصمیمی در مورد مذاکره با دولت در مورد سایر موضوعات مرتبط با کار در هفته‌های آینده نگرفته است.

 

«لوران برگر» رئیس اتحادیه کارگری اصلاح‌طلب «سی اف دی تی» نیز گفت که دولت ماکرون نسبت به خواسته‌های یکی از قدرتمندترین جنبش‌های اجتماعی در دهه‌های اخیر ناشنوا بوده است .او در عین حال گفت که اتحادیه او آماده گفتگو با دولت است .

 

 

در سایر نقاط اروپا نیز اعتراضاتی برگزار شد. در ایتالیا، سه اتحادیه اصلی تظاهراتی در شهر «پوتنزا» در جنوب این کشور در اعتراض به دولت راست‌گرای «جورجیا ملونی» نخست‌وزیرایتالیا برگزار کردند.

در «تورین» معترضان ضد دولتی با عروسک ملونی که بازوی او را به نشانه سلام فاشیستی بالا گرفته بود، راهپیمایی کردند.

 در شهر «زوریخ» در سوئیس نیز راهپیمایی بدون حادثه بزرگ برگزار شد. تظاهرکنندگان بادکنک‌های حاوی آب را به سمت خودروهای امدادی پرتاب کردند. شیشه‌های دستکم دو بانک شکسته و برخی از املاک با اسپری رنگ آمیزی شدند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180773

مهمترین اخبار ایران و جهان: