نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 08:42

جابه‌جایی مسافر در راه آهن جنوبشرق رشد ۳۶ درصدی داشته است

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق گفت: در سال گذشته، ۲۱۴ هزار و ۸۵۱ نفر مسافر از طریق راه آهن جنوب شرق جابه جا شدند که رشد ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مجید ارجونی امروز در جلسه بررسی وضعیت جا به جایی مسافر از طریق خطوط ریلی، اظهارداشت:  ۲۱۴ هزار و ۸۵۱ نفر مسافر از طریق راه آهن جنوب شرق جابه جا شدند که نسبت به ۱۵۸ هزار و ۵۲۴ نفر مسافر سال ۱۴۰۰ رشد ۳۶ درصدی را نشان می دهد.

سرپرست اداره کل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، سه هزار و ۶۹۰ خودرو از از طریق راه آهن جنوب شرق حمل شده که نسبت به سه هزار و ۳۶۰ خودرو سال ۱۴۰۰ رشد ۱۰ درصدی داشته است.

وی افزود: این مقدار بیشترین تعداد مسافر جابه جا شده توسط ناوگان راه آهن جنوبشرق از ابتدای راه اندازی قطار های مسافری از مبدا زاهدان به شمار می رود، بیشترین آمار جابه جایی مسافر در گذشته مربوط به سال ۹۷ به تعداد ٢٠٣ هزار و ٣٩٧ نفر مسافر می شد که توسط ٨٣٧ رام قطار جابه جا شده بود، اما در سال ١٤٠١ نسبت به سال ۹۷ جابه جایی مسافر توسط ٧٠٢ رام قطار، رشد ۶ درصدی را نشان می دهد.

ارجونی تاکید کرد: ارتقاء کیفیت خدمات ایستگاهی، برنامه های جنبی فرهنگی و هنری در ایستگاه زاهدان منجر به رضایتمندی و استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از فرهنگ جوامع محلی سیستان و بلوچستان شد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124229

مهمترین اخبار ایران و جهان: