نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 16:03

حذف مدارس کانکسی با هدف توسعه فضای آموزشی انجام می‌شود

بیله سوار- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: حذف مدارس کانکسی با هدف توسعه فضای آموزشی در دستور کار قرار دارد و برنامه ریزی های لازم در این راستا انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری بعدازظهر جمعه در آئین اختتامیه نخستین جشنواره «معلم خلاق ایل» در سالن همایش کانون بعثت شهرستان بیله سوار اظهار کرد: شغل مقدس معلمی با هیچ شغل و حرفه‌ای قابل قیاس نیست و معلمان فهیم با مجاهدت علمی و تربیتی زمینه رشد اخلاقی، علمی و اعتقادی جامعه را فراهم می‌آورند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت تجربیات موفق معلمان عشایری با اولویت کلاس‌های چندپایه عشایری و مستندسازی ایده‌های خلاقانه راهبران آموزشی و تربیتی، مدیران و مدیر آموزگاران مدارس عشایری دو محور اصلی جشنواره «معلم خلاق ایل» بود که امروز در شهرستان بیله سوار به کار خود پایان می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تبریک هفته معلم و قدردانی از ایثار و تلاش خالصانه معلمان استان گفت: حرکت به سمت تحقق عدالت آموزشی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش در راستای تحقق طرح نصیب آموزشی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

صفری ادامه داد: ایجاد انگیزه و ثبت، مستندسازی و انتقال تجارب معلمان عشایری استان با برگزاری این جشنواره محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حذف مدارس کانکسی با توسعه فضای آموزشی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی لازم در این خصوص صورت گرفته است و با همت مسئولان آموزش و پرورش استان اردبیل مدارس کانکسی استان اردبیل که بیش از ۱۰ نفر دانش آموز دارد تا آخر سال ۱۴۰۲ و مدارس کانکسی که کمتر از ۱۰ نفر دانش آموز دارد تا سال ۱۴۰۴ برچیده خواهد شد.

صفری با بیان دشواری‌های تدریس در مناطق عشایری استان افزود: بر خود وظیفه می‌دانیم با تلاش شبانه‌روزی چالش‌های موجود در حوزه آموزش و پرورش عشایری استان را مرتفع کنیم تا شاهد شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان مناطق عشایری استان در حوزه‌های آموزشی و تربیتی باشیم.

جشنواره معلم خلاق ایل بر تحقق عدالت آموزشی تاکید دارد

در این جشنواره معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: جشنواره معلم خلاق ایل با تاکید بر ضرورت تحقق عدالت آموزشی برگزار می‌شود.

وحید خدابنده بیان کرد: در این جشنواره در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص نهضت نصیب آموزش برابر و توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم عشایری و کیفیت بخشی به آموزش دانش آموزان با فراهم سازی امکانات آموزشی برای ایجاد فرصت برابر در یادگیری قدم برمی داریم.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت ابتدایی استان اردبیل در حوزه عشایر افزود: سنجش رایگان نوآموزان، توزیع سرانه ویژه مدارس عشایری، خرید و توزیع تجهیزات آموزشی و برگزاری جشنواره‌های مختلف از اقدامات برجسته صورت گرفته در مناطق عشایری استان است.

معاون آموزش ابتدایی استان اردبیل با تبیین اهداف اجرایی طرح ابتکاری معلم خلاق ایل که برای نخستین بار در استان برگزار شد، گفت: توسعه و دانش افزایی در میان همکاران و دانش آموزان مناطق کم برخوردار و ایجاد بستری مناسب برای تغییر نگرش نسبت به مدارس عشایری با تولید و بهره برداری از محتوای مفید و ارزشمند همکاران فعال در حوزه تعلیم و تربیت از اهداف اصلی اجرای این طرح می‌باشد.

خدابنده مشارکت فعال همکاران در اجرای طرح ابتکاری معلم خلاق ایل را یادآور شد و بیان کرد: ۱۸۰ اثر از مناطق هشتگانه عشایری به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شده است و معاونت ابتدایی استان با داوری و معرفی برگزیدگان این جشنواره آثار منتخب را با نواحی و مناطق به اشتراک خواهد گذاشت تا این تجربه گردانی که با مشارکت همکاران توانمند صورت گرفته برای سایر مناطق نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نیروی انسانی متخصص سرمایه اصلی آموزش و پرورش

رئیس اداره آموزش و پرورش عشایری استان اردبیل و دبیر نخستین جشنواره معلم خلاق ایل نیز با قابل قبول ارزیابی کردن سطح کمی و کیفی آثار ارسالی به دبیرخانه اظهار کرد: براساس فراخوان اعلامی ۱۸۰ اثر از مدیران، مدیرآموزگاران، راهبران و آموزگاران مدارس عشایری ۸ منطقه پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز، جعفرآباد، انگوت، گرمی، خلخال و ارشق به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و بعد از چند مرحله داوری و ارزیابی، آثار برتر انتخاب شدند.

مصطفی جمشیدی افزود: نیروی انسانی متخصص و توانمند اصلی‌ترین سرمایه آموزش و پرورش است و استفاده بهینه از این سرمایه بی‌بدیل لازمه توسعه حوزه تعلیم و تربیت استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190373

مهمترین اخبار ایران و جهان: