نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 22:16

باید زمینه استفاده از استعدادهای زنان و دختران در قزوین فراهم شود

استاندار قزوین گفت: باید در استان قزوین زمینه بروز و ظهور و استفاده از استعدادهای زنان و دختران به نحو مناسب فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر شنبه در اولین کنگره بانوان تأثیرگذار استان قزوین اظهار داشت: مشکلات مربوط به زنان و مسائل مرتبط با این مقوله از جمله موضوعاتی است که از ابتدای انقلاب اسلامی در کانون توجه بوده ولی در ایام اخیر و اتفاقاتی که در ماه‌های گذشته افتاد یک شرایط ویژه‌تر و خاص‌تری به وجود آورد.

وی افزود: تصور دشمنان بر این بود که می‌توانند با توجه ویژه‌تر به مقوله زن و با باور غلط خود، این موضوع را به عنوان گسست اجتماعی مورد توجه قرار دهند و بر ساختار مدعی بر حقوق زنان آسیب وارد کنند، ولی یکبار دیگر در برنامه‌های خود شکست خوردند.

اعلایی گفت: اتفاقاتی که در اغتشاشات اخیر افتاد، مدوّن، منظم و از پیش طراحی شده با محوریت زن بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب کارِ ویژه‌ای صورت گرفته بود ولی نتایج اقدامات نشان داد برداشتی که از مقوله زن در نظام جمهوری اسلامی می‌شود متفاوت با برداشت دشمنان است و جمهوری اسلامی ایران در خصوص حقوق زنان در دنیا در موضع مدعی قرار دارد و باور بر این است که دنیا باید توجه بیشتری به مقوله حقوق زنان داشته باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: حجم هزینه کرد و اقداماتی که در اغتشاشات اخیر رقم خورد با خروجی که برای دشمنان به همراه داشت حاکی از شکستی بود که از ملت ایران و به ویژه بانوان انقلاب اسلامی خوردند و یکبار دیگر تمامی توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: کسانی که به دنبال گسست در جامعه ایران بودند امروز با گسست، تقابل و دشمنی همراه شدند و این موضوع جز با توفیق الهی و بصیرت مردم و بانوان به دست نیامده است.

وی با بیان اینکه بنا بر این است در استان قزوین زمینه بروز و ظهور و استفاده از استعدادهای زنان و دختران به نحو مناسب فراهم شود، افزود: استان قزوین استان منحصر به فردی از بابت استقرار بانوان در سمت‌های مدیریتی است و این فضا در استان ادامه پیدا خواهد کرد، البته تمام فعالیت‌های بانوان در دستگاه‌های مدیریتی محدود نمی‌شود و بانوان در فضای بیرون دولت هم نقش آفرینی ویژه‌ای داشته‌اند.

اعلایی گفت: ایجاد ساختارهای رسمی برای فعالیت‌های اجتماعی یکی از فرصت‌هایی است که بانوان فعال می‌توانند دنبال کنند و حتی با تشکیل سمن‌ها در جهت ارتقا و تعالی جامعه قدم بردارند.

@ostan_qz_ir

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176773

مهمترین اخبار ایران و جهان: