نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 09:59

کمبود ذخایر خون در چهارمحال و بختیاری جبران شد

شهرکرد_مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: ذخایر خونی استان باید بین هفت تا ۱۰ روز باشد و به همت هم‌استانی‌ها در پویش نذر خون کمبودها جبران شد و به شرایط نرمال رسیدیم.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خونی استان حدود ۱۰ روز است و این نشان از این دارد که این ذخایر ایده‌آل است.

وی تصریح کرد: ذخایر خونی استان باید بین هفت تا ۱۰ روز باشد و به همت هم‌استانی‌ها در پویش نذر خون کمبودها جبران شد و به شرایط نرمال رسیدیم.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر ساله از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر پویش‌های مختلفی برای جذب اهداکنندگان برگزار می‌شود افزود: امسال پویش نذر خون با شعار «اهدای خون، ایثار و حسین و نذر عاشقان» هم‌زمان با سراسر کشور در این استان نیز برگزار شد.

هاشمی با بیان اینکه اهدای خون در این استان از سوی بانوان کم‌رنگ‌تر بود اما در پویش نذر خون اکیپی مختص خون‌گیری از بانوان در دبستان الهام مستقر شدند و شاهد اهدای خون خوبی از سوی این قشر به‌عنوان نیمی از جامعه بودیم بیان داشت: در این پایگاه ۳۰ خانم در شب تاسوعای حسینی خون اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در خود سازمان هم پایگاهی مختص اهدای خون برای زنان در نظر گرفته شده است و در این محل آزمایش هموگلوبین هم انجام می‌شود بنابراین در صورت مشاهده کم‌خونی در بانوان خون‌گیری صورت نمی‌گیرد و دارو به بیمار داده می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: هدف ما در سازمان انتقال خون در ابتدا سلامت اهداکننده و در مرحله بعد کمک به بیماران است.

وی نیاز به خون را به سبب نیاز بیماران، همیشگی عنوان و خاطرنشان کرد: خون تنها ماده حیاتی است که هیچ‌گونه جایگزینی ندارد و هیچ دارویی نتوانسته ماهیت و خاصیت خون را داشته باشد.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری بر لزوم اهدای خون به‌صورت مستمر و همیشگی تاکید کرد و یادآور شد: بنابراین لازم است مردم در این راستا کمک کنند و ما را یاری نمایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1420929

مهمترین اخبار ایران و جهان: