نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 19:08

محیط زیست گلستان به یاری رسانه های مطالبه گر نیاز دارد

گرگان- مدیرکل محیط زیست استان گلستان گفت: محیط زیست گلستان و مسائل مرتبط با آن نیازمند رسانه های مطالبه گر و کنشگر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا کنعانی عصر چهارشنبه در دیدار با خبرنگاران خبرگزاری مهر در گرگان اظهار کرد: رسانه‌ها به عنوان حافظان محیط زیست نقش بی بدیلی در رفع مشکلات زیست محیطی، حفظ محیط زیست و توسعه آن دارند.

وی افزود: نقش رسانه به‌منظور افزایش دانش و نگرش محیط زیستی افراد جامعه غیرقابل‌انکار است و باید بیشتر از قبل به‌منظور تسهیل انتقال اطلاعات محیط زیستی و ترویج نگرش مثبت در این حوزه، مورداستفاده قرار گیرد.

کنعانی بیان کرد: یکی از مواردی که موجب شده مطالبات محیط زیستی استان کمتر در صدر خبرها قرار گیرد، فقدان خبرنگار تخصصی این حوزه در رسانه‌های استان است که باید جای خالی آن هر چه سریع‌تر پر شود.

وی در ادامه به راه اندازی شورای اطلاع رسانی در حوزه محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: روایت اول را هر رسانه‌ای بسازد قطعاً در صدر خبرها قرار می‌گیرد و به همین دلیل برای پیشگیری از انتشار روایت‌ها در رسانه‌های خارجی و برداشت‌هایی که دارند نیازمند وجود یک کمیته اطلاع رسانی قوی در این زمینه با همکاری رسانه‌های برخط استان هستیم

کنعانی افزود: سال‌های گذشته اتحاد قوی بین رسانه‌های استان وجود نداشت، اما به تازگی با تحولاتی که رخ داده مشخص می‌شود که مدیران رسانه‌های برخط استان علاقمندی زیادی به کار گروهی و پیگیری مسائل و مشکلات استان دارند.

وی بیان کرد: چند صدایی در رسانه نمی‌تواند زمینه توسعه استان را فراهم بیاورد و با توجه به اینکه محیط زیست یک مساله حساس و مهم در کشور محسوب می‌شود که در صدر اخبار قرار دارد.

مدیر کل محیط زیست گلستان بیان کرد: فقدان سواد محیط زیستی ضربه‌های زیادی به توسعه استان زده است.‌

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423673

مهمترین اخبار ایران و جهان: