نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 11:17

گرمای هوا و بی‌‌احتیاطی افراد، عامل حریق در مراتع و ارتفاعات بخش سرولایت نیشابور

بخشدار سرولایت گفت: گرمای هوا، بی‌احتیاطی و بی‌توجهی برخی افراد ناآگاه عامل وقوع حریق در مراتع و ارتفاعات روستاهای بخش سرولایت در نیشابور است.

باقر صدیقی در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: حریق جنگل‌ها و مراتع به ویژه در زمانی که با وزش باد همراه است اگر در مراحل اولیه اطفا و کنترل نشود مدیریت و اطفای آن سخت و سبب سرایت حریق به مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی می‌شود.

لزوم آموزش اهالی روستاها در اطفا و کنترل آتش‌سوزی

بخشدار سرولایت افزود: در زمان بروز حریق در مراتع، آمادگی، آموزش و حضور و مشارکت مردم نقش به سزایی در اطفا، کنترل و مهار آتش‌سوزی دارد.

وی تصریح کرد: بیشتر حریق‌های مناطق صعب‌العبور با بسیج و مشارکت نیروهای مردمی و حضور به موقع کنترل می‌شود.

عوامل آتش‌سوزی در مراتع

صدیقی اضافه کرد: بروز پدیده خشکسالی‌‌های پی در پی، گرمای شدید هوا، بی‌احتیاطی برخی گردشگران، رهگذران و حتی خود کشاورزان، پرت کردن ته سیگار، خاموش نکردن زغال باقی مانده و جرقه ناشی از وسایل نقلیه موتوری از جمله عوامل وقوع آتش سوزی در مراتع است. در آتش سوزی مراتع و ارتفاعات روستاهای بخش سرولایت در نیشابور، گرمای هوا، بی‌احتیاطی و بی‌توجهی برخی افراد ناآگاه عامل وقوع حریق است.

ضرورت توجه و مراقبت دهیاران از مراتع 

وی تاکید کرد: تهیه و نصب تابلوهای هشدار دهنده، آموزش اهالی و تهیه وسایل اطفای حریق توسط دهیاران می تواند در پیگیری از این حوادث موثر باشد.

بخشدار سرولایت ابراز کرد:بر اساس ماده ۳۰ و بند ب ماده ۷۰ وظایفی برای دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها تعریف شده است که براین اساس، توجه به حفظ مراتع و ایجاد شرایط نگهداری و مراقبت صحیح آن‌ها توصیه شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1423073

مهمترین اخبار ایران و جهان: