نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 08:59

دریافت مهر اصالت ملی صنایع دستی ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت:برنامه ریزی های لازم برای دریافت مهر اصالت ملی در ایلام انجام شده که بر اساس استاندارد های لازم به برخی محصولات ارائه می شود.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان ایلام صبح دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: سال گذشته در راستای حمایت از فعالان صنایع دستی استان بیش از ۱۶۸ میلیارد ریال تسهیلات، از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به تعداد ۵۶ طرح پرداخت شده است.

وی افزود:همچنین در سال گذشته ۱۹ نمایشگاه در سطح استانی، ملی و فراملی برای معرفی ویژگی‌ های صنایع‌ دستی ایلام برپا شد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگردی استان ایلام، با اشاره به اینکه، توسعه رشته های مختلف در صنایع دستی  ازمهم ترین اولویت‌های دولت سیزدهم است، ادامه داد: کارآفرینی وفعالیت در حوزه صنایع‌دستی با توجه به اینکه نسبت به سایر حوزه ها هزینه کمتری دارد، دست یابی به شغل و افزایش اشتغال‌ و درآمد را نیز در پی دارد.

شریفی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی های لازم برای دریافت مهر اصالت ملی در استان ایلام انجام گرفته است و این مهر بر اساس ویژگی های خاص و استاندارد های لازم به برخی محصولات ارائه می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون تعداد۲۳ محصول از جمله گلیم، حصیر، نمد، خراطی، چوب سه زله و غیره مهر اصالت ملی دریافت کرده اند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حدود ۱۰ هزار صنعتگر در بخش  صنایع‌دستی استان فعالیت می کنند.

 پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1429873

مهمترین اخبار ایران و جهان: