نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 10:41

۷ دانش آموز استان سمنان در المپیاد علمی کشوری حضور دارند

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از حضور هفت دانش آموز مستعد استان در المپیادهای علمی خبر داد و گفت: این دانش آموزان از بین ۸۷۷ دانش آموز سراسر استان برگزیده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل خالقی ثمرین صبح دوشنبه در نشست معاونان آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی این اداره کل، ضمن بیان اینکه المپیادهای علمی استان در مرحله اول با حضور ۸۸۷ دانش آموز برگزار شد، تاکید کرد: ۱۲۴ نفر به مرحله دوم یا همان استانی المپیادهای علمی در رشته‌های مختلف مانند شیمی، ریاضی، فیزیک و… راه یافتند.

وی با بیان اینکه رقابت این دانش آموزان با هم سبب شد تا هفت نفر برگزیده رشته‌های مختلف به مسابقات علمی کشوری راه یابند، ابراز کرد: مرحله سوم رقابت علمی المپیادهای کشوری در حال برگزاری است و امیدواریم که موفقیت دانش آموزان استان را شاهد باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از شرکت در کلاس‌های آمادگی دوره تابستانی، برای کسب مدال‌های رنگارنگ در المپیادهای کشوری علمی از سوی دانش آموزان برگزیده خبر داد و بیان داشت: مقدمات اعزام این دانش‌آموزان جهت شرکت در مرحله کشوری که در تهران برگزار می‌شود، فراهم شده است.

خالقی با بیان اینکه طبق تحلیل نتایج به دست آمده، استان سمنان در المپیادهای علمی نسبت به سال قبل با رشد ۳۵۰ درصدی روبرو شده است، ابراز کرد: پیرو عدالت آموزشی مبتنی برسند تحول بنیادین، استان سمنان بر خلاف سال قبل که مدال‌آوران از مدارس مرکز استان بودند امسال از سراسر استان به تفکیک مدارس دخترانه و پسرانه مدال‌آور خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1365029

مهمترین اخبار ایران و جهان: