نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 14:38

۷ مرکز درمانی در نقطه صفر مرزی خسروی برپا می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین آماده هستیم، گفت: در راستای حفظ سلامت زوار،در نقطه صفر مرزی و پایانه خسروی ۷ مرکز درمانی و درمانگاه مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،قباد محمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه بازدید از پروژه قرارگاه عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی و خدمات سلامت دانشگاه در مرز خسروی و امکانات و تجهیزات فراهم شده برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی لازم به زائران اربعین حسینی (ع) در سال ۱۴۰۲ افزود: علاوه بر این پنج درمانگاه هم توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مرز خسروی مستقر خواهد شد که به فواصل مختلف و با هدف پوشش درمانی زائران در نقاط پرازدحام تردد زائران در مرز خسروی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: پیاده روی عظیم اربعین از هفته آینده آغاز خواهد شد و استقرار تیم‌های بهداشتی و درمانی را برای ارائه خدمات لازم به زایران از اواخر هفته آینده با تمام توان خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به اینکه امسال نیز بحث گرما زدگی را داریم، علاوه بر فراهم ساختن امکانات لازم درمانی و از جمله اتاق سرد، تمام تجهیزات لازم، سرم و داروهای موردنیاز برای حفظ سلامت زائران و خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) به بهترین نحو ممکن در نقطه صفر مرز خسروی فراهم شده است.

وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۲ فروند بالگرد آمبولانس و بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس برای ارایه خدمات لازم در مسیر مستقر هستند.

محمدی اظهار داشت: خوشبختانه تمام تمهیدات لازم در برگزاری پیاده روی عظیم اربعین و تردد زائران از مرز خسروی اندیشیده شده است و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا ارائه خدمات مطلوب بهداشتی درمانی به زایران به بهترین نحو ممکن انجام شود.

وی در ادامه گفت: ۲ بیمارستان صحرایی شامل یک بیمارستان ارتش در نقطه صفر مرزی و یک بیمارستان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان در سه راه نصرآباد هم با امکانات کامل برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436973

مهمترین اخبار ایران و جهان: