نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 13:10

انتقال پیکر مرد ۵۸ ساله در اثر ایست قلبی در ارتفاعات سبلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: نجاتگران این جمعیت پیکر مرد ۵۸ ساله را در اثر ایست قلبی در ارتفاعات کوه سبلان به پناهگاه انتقال دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، حمید قویدل اظهار کرد: طی تماس تلفنی مردمی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل مبنی بر افت فشار و کاهش سطح هوشیاری در ارتفاعات کوه سبلان (نزدیکی سنگ پروانه) بلافاصله ۲ تیم کوهستان از جمعیت هلال احمر مشگین شهر متشکل از ۶ نفر با یک دستگاه خودروی آمبولانس به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی افزود: نجاتگران جمعیت هلال احمر بعد از حضور در صحنه حادثه و بررسی علایم حیاتی پیکر بی جان این فرد را بعد از تثبیت منطقه و فرد فوتی بر روی بسکت توسط تیم اعزامی به پایین انتقال و به بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین شهر تحویل داده شد.

سبلان با ۴۸۱۱ متر بلندی از سطح دریا، سومین کوه بلند ایران است که در شمال غرب کشور و در استان اردبیل قرار دارد. این کوه در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین‌شهر واقع است که همه ساله میزبان کوهنوردان داخلی و خارجی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436829

مهمترین اخبار ایران و جهان: