نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 00:01

فارس من| بازار بلاگرها را جمع کنید

بلاگرهایی که خودشان آموزش درستی ندیده‌اند و بعضا الگوی نامناسبی برای فرزندان‌مان هستند، این روزها یکی از دغدغه‌های اصلی والدین برای فرزندان‌شان هستند.

گروه زندگی: خودتان بهتر می‌دانید که کودکی و نوجوانی سن آموزش دیدن و تاثیرپذیری است. فرزندان در این محدوده سنی پیوسته در حال یاد گرفتن و الگو برداری و شناخت واقعیت‌های دنیا و آماده شدن برای قبول مسئولیت و ایفای نقش در بزرگسالی هستند. حال اگر یک محیط خوب آموزشی در اختیارشان نبود و الگو برداری‌شان اشتباه باشد، چه می‌شود؟این موضوع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی والدینی است که فرزندان‌شان مهمترین دوره زندگی‌شان را در فضای مجازی و اینترنت گذرانده است.
یکی از‌ غول‌های الگوی برداری اشتباه امروزمان، بلاگرها و اینفلوئنسرها هستند که این روزها بازارشان حسابی داغ است. با آن دسته افراد محدودی که به کار آموزشی می‌پردازند کاری نداریم، اما آن دسته از افرادی که خودشان هم آموزش درستی ندیده‌اند و الگوی مناسبی برای فرزندان ما نیستند چه کنیم؟ افرادی که تربیت فرزندان‌مان را دستخوش تغییر و تخریب می‌کنند و دوره طلایی زندگی‌شان را خراب می‌کنند.

در همین راستا نیز مخاطبان فارس پویشی با عنوان «بلاگرها آفت جان نوجوانان، مانع فعالیت‌شان شوید» به ثبت رسانده اند. در این پویش آمده است؛ «با نهایت احترام درخواست دارم از جولان بلاگرهایی که باعث ایجاد تنش در خانواده‌ها می‌شوند، جلوگیری کنید. دختر بچه‌های ۱۰ تا ۱۵ سال که در سن بلوغ هستند از رفتار این شخصیت‌ها که پرخاشگر، لجباز، سرپیچ و سرکش هستند، الگوبرداری می‌کنند که این اصلا برای جامعه خوب نیست. لطفاً رسیدگی کنید.» 

با این مخاطب فارس که درخواست داشت، نامش در خبر ذکر نشود، تماس گرفتیم تا مطالبه‌شان را از زبان خودشان برایتان روایت کنیم. این مخاطب از شهریار تهران بود و می‌گوید: «هدفم از ثبت این پویش نگرانی بابت تربیت برادر زاده‌هایم بود. چراکه آن‌ها چند وقتی است پیگیر بلاگرها هستند و این پیگیری روی اخلاقشان تاثیر گذاشته است. آن‌ها در رنج سنی ۱۰ تا ۱۲ سال هستند و اکنون دوره طلایی تربیتی‌شان است. از طرفی هم نمی‌شود که تلفن در دسترس‌شان نباشد، چراکه یک سری کارهای درسی‌شان با تلفن همراه است و در فضای مجازی با همکلاسی‌هایشان ارتباط دارند.» 

این مخاطب فارس من می‌گوید: «وقتی وارد فضای مجازی مثل اینستاگرام می‌شوید، حتی اگر صفحه بلاگرها را نداشته باشید باز هم در تبلیغات و سرچ‌ها آن‌ها را می‌بینید. اکثر این بلاگرها خشونت و پرخاشگری می‌کنند. یکی از بردار زاده‌های من دقیقا برخورد و مدل حرف زدن‌شان مانند یکی از بلاگرهاست و از او الگو برداری کرده است. با این پویش به دنبال این هستم که یک جوری این بلاگراها جمع شوند. یا اگر هم نمی‌شود حداقل محتوای خود را اصلاح کنند و هرکسی نتواند بلاگر باشد و نظارت بیشتری شود.» 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425029

مهمترین اخبار ایران و جهان: