نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 21:21

جاده ابریشم باید دوباره احیا شود

تبریز-معاون سیاسی، اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: جاده ابریشم باید دوباره احیا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تراب محمدی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از اعضای کمیته اجرایی این رویداد بین المللی افزود: با توجه به اینکه جاده ابریشم از دیرباز با ایران پیوند خورده است و جایگاه استراتژیکی (راهبردی) در توسعه اقتصادی منطقه دارد، باید دوباره احیا شود و نقش خود را در مبادلات اقتصادی کشورهای موجود در این مسیر ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهای علمی و فرهنگی زمینه ساز ارتباطات بین المللی است، اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی بر تسهیل گری امور سیاسی و اقتصادی کشور نقش مهم و اساسی دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی موضوع کریدور (راهگذر) های ترانزیتی برای کشورها مطرح شده و از اهمیت بالایی برخوردار است و کشورها تلاش می‌کنند تا هر طور شده در مسیر کریدورها قرار گیرند تا بتوانند از ثمرات مثبت ترانزیت‌های بین المللی در داخل کشورهایشان برخوردار شوند.

محمدی، ادامه داد: احیای جاده ابریشم به عنوان یک کریدور تاریخی و پراهمیت بسیار حیاتی بوده و رویداد بین المللی «فضا و زمان» در جاده ابریشم با حضور میهمانان سیاسی، علمی و فرهنگی از ژاپن، چین، فرانسه، ایتالیا و سایر کشورها می‌تواند نقش و ضرورت احیای جاده ابریشم با حضور قدرتمند ایران را به صورت شفاف و مؤثر بیان کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418829

مهمترین اخبار ایران و جهان: