نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 12:42

شهردار اصفهان چرایی خاموشی پل‌های مکانیزه را توضیح دهد

اصفهان – نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهردار اصفهان در خصوص چرایی خاموشی پل‌های مکانیزه اصفهان پاسخگو باشد برای این امر نامه مکتوب نیز ارسال کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل قربانی صبح یکشنبه در نطق میان دستور نود و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان با اشاره به وضعیت نامناسب حمل و نقل عمومی سفرهای بین شهری در استان اصفهان اظهار داشت: نه فرصت استفاده از اتوبوس فراهم است و نه سفر هوایی، دولت هم هیچ بودجه‌ای برای قطار سریع السیر اصفهان- تهران قرار نداده است.

استاندار وضعیت نامناسب حمل و نقل بین شهری را پیگیری کند

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی و استاندار اصفهان باید پیگیر وضعیت فعلی حمل و نقل بین شهری باشند، افزود: اگر تا دیروز می‌گفتیم آب و آلودگی هوا، اما امروز این را هم باید بگوییم که برای خارج شدن از اصفهان مردم دچار مشکل هستند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شکایت‌های متعددی از طرف مردم وجود دارد مبنی بر اینکه کارتخوان‌های صاایران بیش از آن چیزی که برای یک سفر تعیین شده کسر می‌کنند، ادامه داد: این موضوع تواتر دارد، یا اشکال سخت افزاری است که تا کنون به آن پرداخته نشده، یا مشکل نرم افزاری و یا موضوعی است که باید کشف شود. این می‌تواند مشکل اجتماعی شدیدی ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه باید بررسی شود که حق الناس به مردم برگردد و ساز و کار آن را شهرداری تعیین کند، ادامه داد: اگر چنین امکانی نیست باید ضمن برطرف کردن خطا، جبران نیز صورت گیرد. این موضوع به صورت مشخص هم در اتوبوس‌ها وجود دارد و هم در قطار شهری که باید سریع به آن رسیدگی شود.

چرا پل‌های مکانیزه اصفهان غیرفعال است؟

قربانی با اشاره به غیرفعال بودن پل‌های مکانیزه عابر پیاده در شهر اصفهان نیز گفت: مردم برای عبور از یک خیابان که تردد در آن توسط شهرداری بسته شده چرا باید دچار مشکل شوند؟ پیرمرد و پیرزن و فردی که مشکل دارد چرا نمی‌تواند از این پل‌ها استفاده کند؟ یک شرکت چرا شهرداری را به بازی گرفته؟ هم نامه زدیم و هم پیگیری کردیم. شرکت موردنظر چرا چنین مشکلی ایجاد کرده و چرا از آن به دادگاه شکایت نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه بیش از ۲ ماه است که پل عابر پیاده روبه روی درمانگاه نواب صفوی که خط بی آر تی را تغذیه می‌کند خاموش است، ادامه داد: این شرکت پشت شیشه نگهبانی درج کرده که مردم اگر شکایتی دارند با ۱۳۷ تماس بگیرند. چرا با این شرکت برخورد نمی‌شود؟ نامه مکتوب به شهردار ارسال کرده‌ایم اما تا همین امروز بابت این موضوع شکایت است، نباید اجازه دهیم چنین مسائل کوچکی سبب ایجاد نارضایتی شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417829

مهمترین اخبار ایران و جهان: