نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 19:05

طرح جامع گردشگری استان اردبیل در سال جاری رونمایی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: طرح جامع گردشگری استان اردبیل در مراحل نهایی قرار دارد و تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی رونمایی خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن محمدی ادیب عصر امروز در نشست با جامعه اسلامی اصناف و بازاریان و جمعی از فرهیختگان شهر اردبیل، در مورد طرح جامع گردشگری استان اظهار کرد: این طرح جامع با همکاری جهاد دانشگاهی آماده شده است و در مرحله بررسی نهایی قرار دارد که نشست‌های تخصصی و کارشناسی آن به صورت مستمر برگزار می‌شود.

وی افزود: طرح جامع گردشگری استان اردبیل تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی رونمایی خواهدشد و تلاش می‌کنیم این طرح را با رویکرد اجرایی آماده کنیم تا شاهد تاثیرگذاری آن در رشد و توسعه گردشگری استان باشیم.

پیگیر طرح ساماندهی بازار تاریخی اردبیل هستیم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل درمورد طرح ساماندهی بازار تاریخی اردبیل نیز گفت: با جدیت پیگیر طرح ساماندهی بازار تاریخی اردبیل هستیم که در این راستا بازسازی سراهای مختلف این بازار در حال اجرا هستند و همچنین طرح توسعه بازار در مرحله بازنگری و تصویب در سطح وزارتخانه قرار دارد تا به محض تصویب عملیات اجرایی آن آغاز شود. 

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین در مورد خانه‌ها و بناهای تاریخی اردبیل نیز هدف اصلی ما احیای این بناها است و به این منظور در مسیر واگذاری خانه‌ها به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تسهیل‌گری لازم را انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: آگهی مزایده دو خانه خادم باشی و آصف در روزهای اخیر از سوی صندوق احیای بناهای تاریخی منتشر شده است و قصد داریم در آینده نزدیک نیز تعداد ۹ خانه و بنای تاریخی را در یک بسته به مزایده بگذاریم تا با ورود سرمایه بخش خصوصی این بناها احیا شوند. 

سه تفاهمنامه در نشست مشترک با استان چینگ‌های کشور چین منعقد شد

محمدی ادیب درخصوص تفاهم با استان چینگهای کشور چین نیز بیان کرد: سه تفاهمنامه در نشست مشترک با استان چینگ‌های کشور چین منعقد شد که این اتفاق در سایه برگزاری رویداد اردبیل ۲۰۲۳ به دست آمد و بر اساس یکی از این تفاهمنامه‌ها سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان نیز اتفاق خواهد افتاد و این تفاهمنامه‌ها فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی است که باید اطلاع رسانی مناسبی در این مورد برای اهالی استان اتفاق بیفتد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل همچنین با اشاره به برنامه‌های مختلف این اداره برای توسعه گردشگری استان، گفت: حضور خبرنگاران خارجی در مراسم افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو فرصتی بود که انعکاس تبلیغاتی و رسانه‌ای ظرفیت‌های استان در سطح بین‌المللی را در پی داشت و ما سعی می‌کنیم با ادامه این روند و معرفی ظرفیت‌های موجود اردبیل را به یک مقصد گردشگری بین‌المللی تبدیل کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427573

مهمترین اخبار ایران و جهان: