نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 15:46

مسیر هدایت تحصیلی در اردبیل به سمت تحصیل کیفی حرکت می‌کند

اردبیل- معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: مسیر هدایت تحصیلی در استان اردبیل در راستای توسعه فرهنگ و رشد آموزش دانش‌آموزان به سمت تحصیل کیفی حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی ظهر شنبه در جلسه هماهنگی هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اظهار کرد: کیفیت آموزش، موفقیت دانش آموزان و لذت یادگیری مطلوب منوط به انتخاب درست رشته تحصیلی بوده که در این راستا مسیر هدایت تحصیلی استان به سمت تحصیل کیفی حرکت می‌کند.

وی با اشاره به نزدیک بودن انتخاب رشته دانش‌آموزان افزود: پیش بینی می‌کنیم از ۱۷ هزار نفر دانش آموز پایه نهم، ۱۰ هزار نفر در رشته‌های نظری و ۷ هزار نفر نیز در رشته‌های فنی حرفه ای و کاردانش ثبت نام کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: به محض اینکه فرم‌های هدایت تحصیلی آماده شد، مشاوران در مدارس مشاوره‌های مختلف تحصیلی را برای دانش آموزان و والدین ارائه ارائه خواهند داد.

مشکی از تنوع رشته‌های فنی و مهارتی در هنرستان‌های استان خبر داد و افزود: با تأمین تجهیزات و ایجاد رشته‌های متنوع و متناسب با بازار کار، می‌توان به جذب بیشتر دانش آموزان به هنرستان‌ها امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: رشته انتخاب شده ‏دانش‌آموزان پایه نهم باید طبق توانمندی‌ها و‬ علاقمندی‌ها و همچنین نتایج عملکرد تحصیلی ‏آنان تعیین شود و در غیر این صورت شانس موفقیت در رشته انتخابی به میزان بسیار زیادی ‏کاهش خواهد یافت.‏

منبع: مهر
شناسه خبر: 1427129

مهمترین اخبار ایران و جهان: