نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 22:44

اولین پایگاه هوایی اطفای حریق کشور در سنندج راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اولین پایگاه اطفای حریق کشور با مشارکت بخش هواپیمایی خصوصی در سنندج راه‌اندازی خواهد شد.

عباسعلی نوبخت رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مریوان اظهار داشت: در جریان آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان، تمام مجموعه‌های استان اعم از مدیریت بحران و منابع طبیعی کردستان و نیروهای مردمی به امر اطفای حریق کمک شایانی کردند‌. 

وی افزود: با حضور در عرصه‌های طبیعی متوجه علاقه شدید مردم کردستان به عرصه‌های طبیعی شدم و این برای من بسیار جالب بود.

نوبخت به جزئیات آتش‌سوزی اشاره کرد و افزود: آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان از روز پنج‌شنبه گذشته در سه نقطه آغاز شد و با گسترش آن در جمعه به چهار منطقه افزایش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: با دستور وزیر جهاد کشاورزی و مدیریت بحران کشور سه بالگرد به منطقه اعزام شد و خوشبختانه با همکاری خوب حضور مردم آتش‌سوزی اطفا شد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه در  جلسه ستاد بحران فرمانداری مریوان با حضور مسوولان مصوباتی صورت گرفت که خرید ۲۰۰ دستگاه دمنده موتوری چهارزمانه برای استان و خرید ۲۰ پهباد مدیریتی برای منابع طبیعی کردستان  از جمله این دستور کارها بود.

نوبخت همچنین از اجرای طرح بازسازی و احیای مراتع درگیر حریق استان خبر داد و افزود: از اعتبارات ملی برای بحث اطفای حریق تخصیص خواهد یافت. 

وی در پایان اذعان کرد: اولین پایگاه اطفای حریق کشور با مشارکت بخش هواپیمایی خصوصی در سنندج راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 1427773

مهمترین اخبار ایران و جهان: