نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 10:22

فروافتادن یک سنگ از نمای قبه الصخره

در سایه ممانعت اشغالگران صهیونیست از مرمت مسجدالاقصی و تلاش برای یهودی سازی این مکان مقدس، مجدداً یک سنگ از نمای قبه الصخره فرو افتاد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، روز گذشته، یک سنگ از بخشی از نمای مصلای قبه الصخره فرو ریخت. یکی از مسئولان این مکان مقدس تاکید کرد که ممکن بود این سنگ، بر روی یکی از نمازگزاران بیافتد.

راسم عبیدات، پژوهشگر فلسطینی اعلام کرد که فروافتادن سنگ‌ها از قبه الصخره، نشانه خطرناکی به شمار می‌رود که مسجدالاقصی را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: مسجدالاقصی در معرض یک خطر واقعی از سوی اشغالگران صهیونیست قرار گرفته است. آنها می‌کوشند، کنترل اوضاع در این مسجد را به دست بگیرند و نقشه‌های خود را عملی کنند.

پیشتر هیأت امنای مسجدالاقصی اعلام کرده بود که صهیونیست‌ها مانع اجرای پروژه‌های عمرانی و بازسازی در این مسجد می‌شوند تا اوضاع را به نفع روند یهودی سازی در شهر قدس پیش ببرند.

اعضای این هیأت امنا، هشدار داده بودند که صهیونیست‌ها به دنبال یهودی سازی مسجدالاقصی و تغییر اوضاع دینی و تاریخی این مسجد هستند. پیشتر نیز حادثه فروریختن سنگ‌ها از نمای مسجدالاقصی و قبه الصخره، تکرار شده بود.

چند ماه قبل، منابع فلسطینی اهل قدس گزارش داده بودند که یک سنگ از نمای غربی قبه الصخره در مسجدالاقصی فرو ریخت. این سنگ در پایین ناودان ضلع چپ مسجد در ورودی غربی قبه الصخره به زمین افتاد.

در ژوئن ۲۰۲۲، نیز یک سنگ از مسجد الاقصی پایین افتاده بود. اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرده بود که اشغالگران از عملیات مرمت مسجدالاقصی جلوگیری می‌کنند و این خطر بزرگی برای نمازگزاران به شمار می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1414729

مهمترین اخبار ایران و جهان: