نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 11:55

حرفی نزنیم که برای زیست بوم فناوری و نخبگان دلسرد کننده باشد

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: حرفی نزنیم و یا موضع گیری نداشته باشیم که برای زیست بوم نوآوری و فناوری دلسرد کننده باشد. این حرف ها که امروز شنیده می شود قطعا موضع دولت نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صادق خیاطیان در رویداد همکاری فناورانه در خدمت رسانی به زائران اربعین که صبح امروز با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و محمد قمی رییس سازمان تبلیغات برگزار شد، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان در کرونا نقش آفرینی جدی داشتند و اگر خدمات دانش بنیان ها نبود قطعا یک بحران جدی داشتیم؛ حتی اگر تحریم هم نبودیم، برخی محصولات فناورانه در حوزه کرونا را به ما نمیدادند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: شرکت های دانش بنیان همچنین در حوزه های نفت وگاز و دفاعی و … در شرایط تحریم همت کردند و واقعا کشور را بی نیاز کردند و نقش آفرینی خوبی در حل مساله داشتند.

خیاطیان با بیان این مطلب که امروز نقش آفرینی دانش بنیان ها را در زندگی مردم شاهد هستیم و مردم طعم شیرین آن را میچشند، افزود: شرکت ها امروز با یک نیاز و تقاضای دیگر مردم در اربعین همراه شدند و ما معتقدیم دانش بنیان ها می‌توانند متناسب با نیازهای نسبتا پیچیده اربعین، راه حل های نوآوران و خلاقانه ای ارائه دهند.

وی در ادامه تاکید کرد: از همه افرادی که دل در گرو این کشور دارند، می خواهیم که از این زیست بوم مراقبت کنند.امروز بعضا مشاهده می شود برخی ها از سر بی اطلاعی حرف هایی می زنند، برای این زیست بوم دلسرد کننده است. حرفی نزنیم و یا موضع گیری نداشته باشیم که برای این زیست بوم دلسرد کننده باشد. ما نباید با برخی اظهارنظرها، ناامیدی و یاس را در نخبگان ایجاد کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این مطلب که دشمن بر روی یاس آفرینی و نادیده گرفتن دستاوردها برنامه ریزی جدی کرده و به خصوص تمرکزشان بر روی نخبگان است، خاطرنشان کرد: این حرف ها که امروز شنیده می شود قطعا موضع دولت نیست.

خیاطیان در ادامه تاکید کرد: بچه های دانش بنیان ما قائل و پایبند به قواعد نظام جمهوری اسلامی هستند و تک و توک افرادی هستند که پایبند نباشند و روا نیست آن را به کل اکوسیستم تعمیم دهیم.

خیاطیان با اشاره به حمایت این دولت از قانون جهش تولید دانش بنیان گفت: در حالی که قرار بود قانون جهش تولید دانش بنیان در دولت قبل متوقف شود، این دولت با در نظر گرفتن بار مالی آن تاکید کرد که حامی این قانون است.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از سفرهای خارجی دولت به حوزه های سیاسی پرداخته می شود اما این اولین دوره است که رییس جمهور بعد از ۱۰ دقیقه صحبت، به سراغ پرزنت کردن محصولات دانش بنیان مثل داروهای ضدسرطان و ربات جراح ایرانی می رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441429

مهمترین اخبار ایران و جهان: