نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 18:07

پایداری ازدواج دانشجویی بیش از ۹۰ درصد

گرگان-رئیس دانشگاه آزاد گلستان گفت: خوشبختانه پایداری ازدواج دانشجویی بیش از ۹۰ درصد گزارش شده است که نشانه بلوغ انتخاب در این قشر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی طاهری، ظهر چهارشنبه در محل دانشگاه منابع طبیعی گرگان، اظهار کرد: یکی از راهکارهای کاهش آمار طلاق افزایش ازدواج‌های آگاهانه دانشجویان در دوره دانشجویی است.

وی افزود: متأسفانه از سال ۹۰ تاکنون حمایت و فعالیت برای ازدواج دانشجویی به دلایلی کم رنگ شده و به همین جهت آمار ازدواج‌های دانشجویی کمتر شده است.

رئیس دانشگاه آزاد گلستان با بیان اینکه مسکن و اشتغال جوانان مانعی مهم در امر مقدس ازدواج است، گفت: تسهیل و بسترسازی برای ازدواج جوانان وظیفه هر دولتی است و سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه با عمل به برنامه‌های مصوب به وظیفه ذاتی خود عمل کنند.

وی عنوان کرد: این دانشگاه به نوبه خود با برگزاری طرح‌های مختلفی امکان ازدواج آسان و آگاهانه را در قالب برنامه‌های مختلف همچون طرح همسفر تا بهشت و مشاوره روانشناسی فراهم می‌کند.

طاهری تاکید کرد: پایداری ازدواج دانشجویی بالای ۹۰ درصد است و اکنون برای ازدواج آگاهانه دانشجویان سامانه‌ای تعریف شده که این سامانه خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406229

مهمترین اخبار ایران و جهان: