نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 20:07

پیشانی خراسان جنوبی محروم از منابع/حجم کار در بیرجند بالا است

بیرجند- فرماندار بیرجند گفت: متأسفانه شهرستان بیرجند سهم لازم از اعتبارات استان را ندارد در حالی که نیازهای مرکز استان و حجم کار در شهرستان بیرجند زیاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فاضلی فرد ظهر پنج شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس معیارها اعتبارات بر اساس شاخص‌هایی چون جمعیت و محرومیت توزیع می‌شود که بیرجند هر دوی این شاخص‌ها را دارد.

فرماندار بیرجند بیان کرد: اما متأسفانه شهرستان بیرجند سهم لازم از اعتبارات استان را ندارد در حالی که نیازهای مرکز استان و حجم کار در شهرستان بیرجند زیاد است.

فاضلی فرد با بیان اینکه اگر زیرساخت‌هایی در حوزه درمان و بهداشت و راه و… در شهرستان بیرجند تأمین می‌شود به واسطه مرکز استان بودن همه شهروندان خراسان جنوبی از آن بهره مند می‌شوند و از این جهت ارتقا بیرجند برای ما حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بیرجند پیشانی خراسان جنوبی است، گفت: زیرساخت‌ها، ظرفیت‌ها و امکانات مختلف در مرکز استان مورد استفاده همه مردم استان قرار می‌گیرد، باید نگاه‌های جزیره‌ای را کنار بگذاریم و نگاه توسعه‌ای داشته باشیم.

فرماندار بیرجند خطاب به مدیران شهرستان گفت: هیچ اداره‌ای در شهرستان بیرجند نباید حیات خلوت ادارات کل باشد و در انتخاب مدیران ادارات بیرجند فردی قوی، پرتلاش، جوان و جهادی را انتخاب می‌کنیم.

فاضلی‌فرد گفت: مدیران کل اگر اختیار لازم را به مدیران شهرستانی بدهند، کارها به خوبی پیش خواهد رفت و نیروی قوی در مرکز استان برای مدیران کل هم امنیت آفرین و یک ظرفیت است.

فاضلی‌فرد درباره موضوع سگ‌های ولگرد در بیرجند و روستاهای اطراف گفت: در روستایی حسین آباد بیرجند یک کشتارگاه دام سنتی داریم که یکسری عوارضی دارد و بارها اخطار داده‌ایم، چندی پیش مهلت ۶ ماهه به کشتارگاه دادیم که از این مکان به مکان دیگری منتقل شود چرا که سلامت مردم خط قرمز ما است.

فرماندار بیرجند گفت: در صورت انتقال این کشتارگاه بخشی از سگ‌های ولگرد که به کانون تجمعی تبدیل شده هم جمع آوری خواهند شد.

وی با بیان اینکه در کنار نقدها باید با انعکاس خدمات امید آفرینی را در بین مردم داشته باشیم، یادآور شد: باور کنیم که شعار ما می‌توانیم را در عرصه خارجی محقق کردیم اما در عرصه داخلی نیازمند تلاش بیشتر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436073

مهمترین اخبار ایران و جهان: