نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 14:26

روحیه نقدپذیری مدیران در استان فارس جای کار دارد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه روحیه نقدپذیری و اخلاق مدیریتی در استان فارس بسیار جای کار دارد، گفت: مدیران روحیه نقدپذیری و اخلاق مدیریتی خود را افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف اله دژکام امروز در دیدار صمیمی با خبرنگاران با تبریک روز خبرنگار، آگاهی و انتخاب‌گری را دو ویژگی بارز حیات انسان دانست و بر نقش خبرنگار در آگاهی بخشی به جامعه تاکید کرد. 

وی ضمن اشاره به اینکه همکاری با خبرنگاران نباید یکطرفه باشد اظهار کرد: اینگونه نباشد که بقیه از خبرنگاران بهره ببرند و در مقابل توجه به این قشر خدوم مورد غفلت قرار گیرد. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تریبون و قلم ابزاری برای دفاع از حق و عدالت است که در اختیار برخی از ما قرار گرفته است، گفت: باید مراقب این تریبون و قلم و دوربین باشیم مبادا رفتاری غیراخلاقی منجر شود دیگران در مقابل ما احتیاط کنند. 

او با اشاره به اینکه برخی حرف‌ها به عدالت لطمه می‌زند گفت: ما وظیفه داریم در چهارچوب اخلاقی به عنوان یک رسانه فعالیت کنیم و از تحریف بر حذر باشیم. 

آیت‌الله دژکام با اساره به محدودیت‌های یک فرد مومن گفت: ما باید به گونه‌ای خبر رسانی کنیم که زمینه انتشار یک خبر بزرگ را فراهم آوریم، خبرنگاری هنر بزرگی است که باید در عین بیان ظرایف اصل حق مطلب هم ادا شود. 

نماینده ولی فقیه در فارس، آگاهی و انقلابی‌گری را نشانه‌های جان‌دار بودن و حیات انسان دانست و افزود: جامعه زنده جامعه‌ای است که انتخاب‌گر باشد، ما باید بتوانیم عرصه انتخاب‌گری را به‌خوبی رشد داده و آزادی انتخاب را پرورش دهیم تا نشان دهیم ایران زنده است. 

آیت‌الله دژکام، دلیل یاس و نومیدی را ناشی از عدم آگاهی و انتخاب دانست و عنوان کرد: کسی که ناامید است آگاهی و انتخاب‌گری را به فراموشی سپرده است وگرنه جامعه‌ای که انتخاب‌گر و آگاه باشد دچار ناامیدی نمی‌شود. 

وی با اشاره به نبود روحیه نقد پذیری در استان ما گفت: اخلاق مدیریت و نقدپذیری در استان ما کار دارد و در این راستا باید فرهنگ سازی کنیم. 

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات وزارت ارشاد برای حمایت از خبرنگاران اشاره و اذعان کرد: متاسفانه گفته می‌شود هویت خبرنگار گاها نادیده گرفته می‌شود که تکنولوژی جدید نیز به این موضوع دامن زده است چنانچه می‌گویند هر تلفن هنراه یک رسانه است، در حالی که یک فوروارد ساده نمی تواند نقش خبرنگاری را ایفا کند. 

وی در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه ما باید در کارمان پخته شویم، گفت: ما باید مجال انتخاب‌گری را باز بگذاریم و اگر نخواهیم این را بپذیریم به مشکل برمی‌خوریم.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435673

مهمترین اخبار ایران و جهان: