نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 22:12

راه رفتن در اهواز به تجهیزات کوهنوردی نیاز دارد!

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز گفت: متاسفانه پیاده روهای سطح شهر اهواز نه تنها برای تردد معلولان مناسب نیست بلکه راه رفتن در این پیاده روها برای افراد سالم نیز نیازمند استفاده از تجهیزات کوهنوردی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید نورالله موسوی سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات شهرداری منطقه یک اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اطلاع رسانی اقدامات انجام شده توسط مسئولان بر عهده خبرنگاران خواهد بود و خبرنگار خط مقدم فضای رسانه‌ای است که زحمات زیادی می‌کشد.

وی در ادامه بیان کرد: سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز متولی بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری و محلات کم برخوردار در این شهر است.

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مساحت کل شهر اهواز حدود 19 هزار هکتار است که بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته در امسال، سه هزار و 300 هکتار از این مساحت نیازمند بازآفرینی شهری است که تصویب شد.

وی اضافه کرد: 17.5 درصد از مساحت کل اهواز نیازمند بازآفرینی شهری است که این مساحت ۴۰ درصد از جمعیت اهواز را در خود جای داده و تقریبا نیمی از جمعیت کل اهواز محسوب می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه سال 1397 قانون بازآفرینی شهری تصویب و ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: جلسات ستاد بازآفرینی شهری به ریاست فرماندار و دبیری شهردار برگزار می‌شود که مصوبات این ستاد همانند مصوبات شورای تامین لازم الاجرا است.

وی در ادامه به بخشی از مشکلات شهر اهواز اشاره کرد و گفت: متاسفانه پیاده روهای سطح شهر اهواز مناسب نیست و همه شهروندان از جمله جامعه معلولان نمی‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

سرپرست سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با تاکید بر این نکته که باید معلولان بتوانند به راحتی در خیابان‌ها و معابر شهری رفت و آمد کنند، تصریح کرد: شهر تنها متعلق به افراد سالم نیست بلکه جامعه معلولان نیز حق زندگی و دریافت خدمات شهری را دارند که باید شرایط حضور آنها در جامعه نیز فراهم شود.

وی در همین ارتباط تاکید کرد: متاسفانه پیاده روهای سطح شهر اهواز نه تنها برای تردد معلولان مناسب نیست بلکه راه رفتن در این پیاده روها برای افراد سالم نیز نیازمند استفاده از تجهیزات کوهنوردی است.

موسوی با اشاره به مصوبات جلسات ستاد بازآفرینی شهری خاطرنشان کرد: 150 هزار متر مربع مناسب سازی و همسان سازی پیاده رو در مناطق 8 گانه شهرداری اهواز در نظر گرفته شد که هم اکنون در حال اجرا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436329

مهمترین اخبار ایران و جهان: