نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 15:17

قطب اقتصادی گیلان به حق واقعی خود نرسیده است

انزلی- سرپرست منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این قطب اقتصادی گیلان به حق واقعی خود نرسیده است، گفت: محدوده منطقه آزاد انزلی وسعت بخشی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر نیازی امروز چهارشنبه در همایش تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاری حرفه‌ای ارزشمند، مسئولیت زا و دشوار است.

وی با اشاره به چالش‌ها و دشواری‌های خبرنگاری افزود: همه ایام متعلق به خبرنگاران است و به جای روز خبرنگار با روزهای خبرنگار داشته باشیم.

سرپرست منطقه آزاد انزلی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین و فرصت‌های سرمایه گذاری برای منطقه آزاد جهت توسعه تجاری و بازار هدف اضافه کرد: روسیه بازار هدف خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بود که مورد غفلت واقع شد.

نیازی با بیان اینکه از فرصت جنگ روسیه و اوکراین استفاده تجاری نکردیم، گفت: واکاوی و تحلیل و بررسی چرایی‌ها و دلایل عدم استفاده درست و بهینه از فرصت تجاری در بازار روسیه در دستور کار رسانه‌ها قرار گیرد.
وی با اشاره به طرفین‌های اقتصادی و تجاری خوب در سه استان شمال کشور افزود: ایجاد فضای رقابتی مناسب در استان‌های شمال کشور منجر به توسعه اقتصادی و پیشرفت می‌شود.

سرپرست منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این قطب اقتصادی گیلان به حق واقعی خود نرسیده است، گفت: منطقه آزاد انزلی از لحاظ مقیاس جزو کوچک‌ترین مناطق آزاد کشور است اما ظرفیت‌ها بالقوه و نهفته فراوانی دارد.

نیازی با بیان اینکه محدوده منطقه آزاد انزلی وسعت بخشی شود، اضافه کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران با تولید آثار برای توسعه جغرافیایی منطقه آزاد انزلی تلاش کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۶۴ واحد تولیدی در منطقه آزاد انزلی، افزود: شهرک صنعتی منطقه آزاد انزلی گنجایش افزایش ایجاد واحد تولیدی ندارد.

سرپرست منطقه آزاد انزلی با اشاره به اهمیت رونق تولید در بخش‌های مختلف، بیان کرد: افزایش تولید منجر به رونق اقتصادی و ارزآوری می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1433929

مهمترین اخبار ایران و جهان: