نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 16:41

۲۰ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند

 خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: در هفته دولت ۲۰ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از آبرسانی به ۶۳ روستای محروم استان در قالب طرح جهاد آبرسانی و اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب خبر داد.

وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارائه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم عزیز کشور است شرکت آب و فاضلاب لرستان هم که این افتخار را دارد که در بحث سقایی مردم و ارائه آب سالم لوله‌کشی انجام‌وظیفه می‌کند در این هفته ۶۳ روستای محروم استان با جمعیتی معادل ۲۰ هزار نفر که فاقد آب شرب لوله‌کشی بودند را از نظر تأمین آب شرب بهره‌مند کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان در خصوص ویژگی‌های این طرح‌ها، گفت: در هفته دولت ۲۲ روستای محروم از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی که با تلاش شبانه‌روزی همکاران و بسیج سازندگی استان به نمایندگی از قرارگاه امام حسن (ع) آماده افتتاح در بخش آب شرب شده‌اند و ۴۱ روستا هم از محل اعتبارات داخلی آبرسانی خواهند شد.

اکبریان، گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها که شامل توسعه شبکه، بازسازی مجتمع‌های آبرسانی، احداث مخزن، ایستگاه پمپ‌زنی، خطوط انتقال، تصفیه‌خانه آب و نیرورسانی بوده است اعتبار معادل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: این پروژه‌ها تقریباً در همه شهرستان‌های استان افتتاح خواهند شد و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ۱۰۲ نفر را داشته‌اند که تماماً از نیروهای بومی استان مشغول به کار بودند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، گفت: در حال حاضر بیش از هزار و ۶۰۰ روستا در استان تحت پوشش خدمات شرکت آبفا هستند که حدود ۵.۸۳ درصد کل جمعیت روستایی استان محسوب می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434129

مهمترین اخبار ایران و جهان: