نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 16:10

پاتریوت‌های آمریکایی را می‌زنیم

سخنگوی کاخ کرملین گفت که سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» آمریکایی درصورت ارسال به اوکراین، اهدافی مشروع برای حملات روسیه خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که در صورتی که آمریکا سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» را به اوکراین تحویل دهد، روسیه آنها را هدف قرار خواهد داد.

واشنگتن در حال نهایی کردن برنامه خود برای ارسال سامانه پاتریوت به اوکراین است؛ تصمیمی که به گفته سه مقام آمریکایی، هفته جاری به طور رسمی اعلام می‌شود.

پسکوف درباره این تصمیم و بدون اظهارنظر درباره گزارش‌های تاییدنشده، گفت: روسیه «قطعا» پاتریوت‌ها را هدف حمله قرار خواهد داد.

سامانه پدافندی پاتریوت، یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های پدافندی آمریکا محسوب می‌شود. پنتاگون اعلام کرده که افزایش حملات موشکی روسیه علیه اوکراین در روزهای اخیر، تا اندازه‌ای با هدف تحلیل بردن تجهیزات پدافند هوایی کی‌یف طراحی شده تا مسکو از این طریق بتواند آسمان اوکراین را به تسخیر درآورد.

به همین دلیل آمریکا و متحدانش ارسال سامانه‌های پدافندی به کی‌یف را افزایش داده‌اند. واشنگتن تاکنون و از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه(۵ اسفند ۱۴۰۰)، ۱۹.۳ میلیارد دلار کمک نظامی برای اوکراین ارسال کرده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان پیش‌تر به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که دولت جو بایدن در حال نهایی کردن طرح‌های ارسال سامانه‌های پدافندی هوایی پاتریوت به اوکراین است. اوکراینی‌ها برای استفاده از موشک‌ های پاتریوت در پایگاه ارتش آمریکا در آلمان آموزش خواهند دید.

سی‌ان‌ان به نقل از ۳ مقام آمریکایی نوشت که طرح پنتاگون هنوز به تایید لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نرسیده و پس از او نیز رئیس جمهور این کشور باید آن را تایید و امضا کند. آمریکا در حالی اقدام به ارسال پاتریوت به اوکراین کرده که پیش‌تر اعلام کرده بود این سامانه را در اختیار اوکراین نمی‍‌گذارد!

منبع: مهر
شناسه خبر: 910729

مهمترین اخبار ایران و جهان: